در حالیکه هنوز چند ماه تا زمان معرفی سری آیفون ۱۵ باقی مانده است شایعات زیادی درباره آن‌ها وجود دارد. با ابن حال، به نظر می‌رسد که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو‌ مکس دارای چندین قابل منحصربه‌فرد خواهند بود که ما در اینجا به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم

۶ قابلیت منحصر‌به‌فرد آیفون ۱۵ پرو‌

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس احتمالا با قابلیت‌های منحصربه‌فرد زیر معرفی خواهند شد. 

تراشه A17 بایونیک

مدل‌های آیفون ۱۵ پرو مجهز به تراشه پیشرفته A17 بایونیک خواهند بود. این تراشه با استفاده از پروسه ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و عملکرد فوق‌العاده و مصرف انرژی بسیار پایینی خواهد داشت. 

فریم تیتانیومی

مدل‌های آیفون ۱۵ پرو همانند ساعت هوشمند اپل واچ‌ اولترا به جای فولاد ضدزنگ از ماده تیتانیومی در فریم خود استفاده خواهند کرد. این موضوع را جف پو یکی از کارشناسان حوزه فناوری تایید کرده است. 

درگاه USB-C

یکی دیگر از کارشناسان مطرح حوزه فناوری به نام مینگ‌ چی کو گفته است که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو مجهز به درگاه USB-C با قابلیت پشتیبانی از استاندارد USB 3.2 یا تاندربولت ۳ خواهند بود. این استانداردها سرعت انتقال داده بسیار بالایی خواهند داشت. البته مدل‌های غیر پرو آیفون نیز از درگاه USB-C استفاده خواهند کرد اما استاندارد ‌آن‌ها از نوع USB 2.0 خواهد بود. 

حافظه رم بالا

موسسه تحقیقاتی TrendForce ادعا کرده است که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از رم پایه ۸ گیگابایت بهره خواهند برد، در حالیکه مدل‌های غیرپرو آیفون ۱۵ با رم پایه ۶ گیگابایت ارائه خواهند شد. افزایش رم این گوشی‌ها منجر به عملکرد بهتر آن‌ها در هنگام اجرای بازی‌ها خواهد شد. 

دکمه لمسی

مینگ چی کو همچنین ادعا کرده است که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو  به جای دکمه‌های فیزیکی از دکمه‌های لمسی استفاده خواهند کرد. برای این منظور، اپل از دو موتور Taptic در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد. این دکمه شبیه به دکمه هوم آیفون SE یا قابلیت تاچ مک بوک‌های جدید خواهد بود. 

زوم اپتیکال

کو همچنین گفته است که گوشی آیفون ۱۵ پرو‌ مکس مجهز به یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپ خواهد بود. این دوربین ظاهرا دارای زوم اپتیکال ۶ برابر خواهد بود که بسیار بیشتر از زوم اپتیکال ۳ برابر مدل‌های آیفون ۱۴ پرو خواهد بود. ‌

البته یک تحلیلگر دیگر به نام ‌مارک گورمان ادعا کرده است که اپل گوشی آیفون ۱۵ پرو‌ مکس را با نام آیفون ۱۵ اولترا معرفی خواهد کرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل در نهایت این گوشی‌ها را با چه قابلیت‌ها و مشخصاتی معرفی می‌کند.

 منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/243766/iphone-15-pro-models-to-have-at-least-6-exclusive-features/