یوتیوب به منظور تشویق کاربران خود به خرید اشتراک پریمیوم و افزایش درآمد این پلتفرم، شروع به مقابله‌ی بیشتر با مسدودکننده‌های تبلیغات می‌کند.

در ماه اکتبر سال گذشته، پلتفرم یوتیوب پس از آزمایش اولیه در مقیاسی کوچک، حمله‌ای کامل علیه مسدودکننده‌های تبلیغات را آغاز کرد و اکنون پس از گذشت چندین ماه، مقابله با مسدود کننده‌های تبلیغات و اعمال محدودیت‌های جدید در حال افزایش است.

یوتیوب اعلام کرده است که اجرای سیاست ضد مسدودکننده تبلیغات خود را در مورد برنامه‌های شخص ثالثی که شرایط خدمات یوتیوب را نقض می‌کنند، آغاز خواهد کرد. یوتیوب به طور خاص از «برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات» نام برده و آن‌ها را هدف قرار داده است، هرچند احتمالا پخش‌کننده‌های غیررسمی با قابلیت مسدود کردن تبلیغات داخلی نیز می‌توانند هدف محدودیت‌های جدید یوتیوب باشند.

برنامه‌های مسدود کننده تبلیغات مانند برنامه AdGuard به شما امکان می‌دهند تا سایت یوتیوب را با استفاده از برنامه مسدودکننده تبلیغات خود باز کنید و ویدئوهای آن را بدون تبلیغات ببینید. هرچند این راه‌حل احتمالا دیگر قابل اجرا نخواهد بود؛ زیرا در صورتی که از این راه‌حل استفاده کنید با خطای “محتوای زیر در این برنامه قابل دسترس نیست” مواجه خواهید شد.

به گفته‌ی یوتیوب، مسدود کردن تبلیغات با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث خلاف قوانین استفاده از این پلتفرم است؛ “زیرا این کار مانع از دریافت پاداش توسط تولید کنندگان محتوا می‌شود؛ تبلیغات در یوتیوب به حمایت از تولید کنندگان محتوا کمک می‌کند و به میلیاردها نفر در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا از سرویس پخش یوتیوب به رایگان استفاده کنند”.

یوتیوب کماکان پیشنهاد می‌کند در صورتی که علاقه‌ای به مشاهده‌ی تبلیغات ندارید، می‌توانید از اشتراک یوتیوب پرمیوم برای تجربه‌ای بدون تبلیغات استفاده کنید.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282024/youtube-crackdown-on-ad-blockers-expands-to-thirdparty-apps/