یوتیوب امروز از ادغام دو تبلیغ ۱۵ ثانیه‌ای و تبدیل آن‌ها به یک تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای غیر قابل رد شدن برای تلویزیون اینترنتی خود خبر داد. این خبر در حالی منتشر شده که بر اساس گزارش‌های اخیر، تعداد کاربران یوتیوب اخیراً افزایش قابل توجهی داشته و حالا این پلتفرم با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر به پربیننده‌ترین تلویزیون اینترنتی در آمریکا تبدیل شده است.

مطالب مرتبط:

یوتیوب معتقد است که با ارائه‌ی یک تبلیغ طولانی به جای چند تبلیغ، اهداف شرکت‌های تبلیغاتی را به شکل بهتری پیاده‌سازی خواهد کرد. این پلتفرم همچنین هنگام متوقف کردن ویدیوها به شرکت‌های تبلیغاتی این امکان را می‌دهد تا تبلیغات بیشتری را برای کاربران پخش کنند.

شرکت‌های تبلیغاتی همچنین حالا می‌توانند از فناوری هوش مصنوعی گوگل (Google AI) برای ارتقای تاثیر تبلیغات خود استفاده کنند. این فناوری تاثیر بسزایی در نتیجه‌ی نهایی تبلیغات دارد چرا که شرکت‌هایی مانند سونی الکترونیکس، هرشی (Hershey) و نیلسن (Nielsen) از رشد درآمد حاصل از بخش تبلیغات خود پس از استفاده از فناوری یادشده خبر داده‌اند. هرچند که پیش‌بینی می‌شود تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای یوتیوب به سود شرکت‌های تبلیغاتی خواهد بود اما در حال حاضر مشخص نیست که این فرمت تبلیغ چه تاثیری بر میزان رضایت خالقان محتوا و بیننده‌ها خواهد داشت.

منبع: Search Engine Journal

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252707/youtube-introduces-30-sec-unskippable-ads/