فصل زمستان ویژگی‌های مثبت و منفی خود را به همراه دارد؛ فصلی که به لطف آن از شر گرمای بی حد و مرز خلاص می‌شویم و از طرفی باید مراقب باشیم که خودمان و حتی خودرو مریض نشود. درحالیکه روشن کردن و گرم کردن موتور خودرو شاید برای برخی افراد در ابتدا آسان به نظر برسد اما زمانیکه در سرمای زیر صفر درجه در خودرو می نشینیم تا خودرو را روشن کنید وضعیت به نحوی که فکر می‌کردیم پیش نمی‌رود. اما حالا یوتیوبری با نام کانال Break It Yourself روشی را برای استارت زدن خودرو از طریق رزبری پای و Chat GPT ابداع کرده که می‌تواند کاربردی باشد.

هسته اصلی این پروژه، دستگاه رزبری پای و دستیار منزل است که به عنوان نرم افزار اتوماسیون منزل و یا خانه هوشمند در نظر گرفته می‌شود. به علاوه، قابلیت‌هایی مانند: زمان و دما نیز روی نسخه اینترنتی این برنامه قرار گرفته‌اند .

برای تشخیص دما، سنسور رطوبت به نرم افزار Home Assistant متصل شده است و برای روشن کردن خودرو نیز برد ESP32 با نرم افزار اتوماسیون منزل یکپارچه سازی شده است.

این یوتیوبر، میکرو کنترلر‌ها را با فریم ور ES Home، دستیار خانه و انتقال آن با سیم به برد رزبری پای روشن کرده است. برد ESP 32 به عنوان کنترلر بخش برق خودرو عمل می‌کند که ریموت خودرو را در زمان‌های مشخص فشار می‌دهد و نگه می‌دارد. برای روشن کردن تویوتا دو فشار کوتاه و سپس فشار طولانی نیاز است.

۸ قابلیت ChatGPT که برای شما جذاب خواهند بود

برای کد‌ها نیز، توسعه دهنده از چت بات مشهور Chat GPT استفاده کرده که اگرچه برخی از بخش‌های آن به ویرایش نیاز دارد، اما با صرف وقت می‌توانید بخش برق خودرو را از طریق آن فعال کنید.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253477/this-youtuber-used-rasberry-pie-and-chat-hat-gpt-to-automatically-remote-start-their-car/