سامسونگ از گوشی جدید گلکسی A23 5G رونمایی کرد. این گوشی از نظر ظاهری شبیه به نسخه 4G است و از نظر مشخصات تفاوت کمی با آن دارد. سامسونگ از یک تراشه جدیدتر و یک نمایشگر با نرخ نوسازی پایین‌تر در آن استفاده کرده است.

گلکسی A23 5G از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD باوضوح +FHD بهره می‌برد و نرخ نوسازی آن از  ۹۰ هرتز در مدل 4G به ۶۰ هرتز کاهش یافته است. این نمایشگر از نوع Infinity-V با یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است. 

در پشت این گوشی از یک سیستم دوربین سه‌گانه شامل دوربین  اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکی، یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. باتری این گوشی دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که با سرعت ۲۵ وات شارژ خواهد شد. 

در داخل گلکسی A23 5G از  تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده شده است که در مقایسه با اسنپدراگون ۶۹۰ دارای ۱۵ درصد CPU سریع‌تر و ۳۰ درصد GPU سریع‌تر است. سامسونگ در داخل گلکسی A23 4G از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۰ استفاده کرده بود که همانند اسنپدراگون ۶۹۵ با فناوری ۶ نانومتری TSMC ساخته شده‌ است، اما اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز به هسته‌های جدیدتری است‌.

گلکسی A23 5G

گلکسی A23 5G در بخش نرم‌افزار سیستم‌ عامل اندروید ۱۲ را در کنار رابط کاربری OneUI 4.1 اجرا می‌کند و با ۴/۶/۸ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی معرفی شده است. همچنین امکان افزایش حافظه داخلی آن با استفاده از کارت microSD تا ۱ ترابایت وجود دارد. 

قیمت و زمان عرضه این ‌گوشی هنوز اعلام‌ نشده است، اما با توجه به قیمت ۲۳۰ یورویی  گلکسی A22 5G و قیمت ۳۱۰ یورویی گلکسی A23 4G می‌توان حدس زد که قیمت آن بیشتر از قیمت‌های فوق خواهد بود.

منبع: Gsmarena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229204/samsung-galaxy-a23-5g-quietly-unveiled-with-6-6-lcd-5000mah-battery/