ویوو از برند BlueImage برای سیستم تصویربرداری خود رونمایی کرده است. احتمال می‌رود گوشی‌های هوشمند vivo X100 Ultra از این برند استفاده کنند.

برند BlueImage شامل فناوری تصویربرداری می‌باشد و در مرحله توسعه قرار دارد و احتمالاً اولین محصول آن گوشی‌های هوشمند vivo X100 Ultra باشد. این اولین بار نیست که از واژه Blue برای برندهای ویوو استفاده می‌شود. استفاده از واژه Blue در بسیاری از برندهای ویوو باعث شده است در محافل خاصی این شرکت را شرکت Blue بنامند.

انتظار می‌رود به زودی مخصوصا به نزدیک شدن به عرضه نسخه Ultra، شاهد اطلاعاتی بیشتری از این برند باشیم، اما آن طور که پیداست BlueImage شامل فناوری‌‌هایی مانند تراشه‌های تصویربرداری سری V می‌شود. اولین نسخه از سری V در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شد و آخرین نسخه آن که ویوو V3 نام دارد در سری گوشی‌های X100 استفاده شده است. ویوو علاوه بر تراشه، در حال توسعه الگوریتم‌های پردازش تصویری خود نیز است.

مشکلات رایج در تصویربرداری که امروزه کاربران زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مانند تابش نور از پشت سوژه، مشکلات مربوط به تصویربرداری در نور کم مخصوصا موقع استفاده از لنز تله فوتو، و موارد مربوط به عکس گروهی با استفاده از فناوری BlueImage حل و فصل خواهند شد.

این شرکت در حال افزایش همکاری خود با شرکت زایس است و ازینرو به توسعه لنزهای مشترک برای تلفن های خود ادامه خواهد داد. جیا جینگدونگ، مسئول بخش برندینگ و بازاریابی ویوو اطمینان داد همکاری‌های ویوو و زایس وارد فصل جدیدی خواهد شد.

یکی از مدیران شرکت Vivo X100 Ultra را دوربینی حرفه‌ای توصیف کرده است که می‌توان با آن تماس برقرار کرد. شایعه شده است که این گوشی هوشمند مجهز به حسگر سونی ۱/۰.۹۸ اینچی Lytia LYT-900 (50 مگاپیکسل) و یک پریسکوپ ۱۰۰ میلی متری (۴.۳x) با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

ویوو همچنین یک سری پروژه با مضمون Blue در دست دارد. به عنوان مثال BlueOS (معروف به سیستم عامل Blue River) در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و دارای هسته سفارشی است. از دیگر پروژه ویوو می‌توان به فناوری باتری Blue Ocean اشاره کرد که در تلفن‌های X100 استفاده می‌شود.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/283193/vivo-unveils-blueimage-branding-for-its-camera-tech-likely-to-debut-with-the-vivo-x100-ultra/