نوبیا سرانجام از رد مجیک ۹ پرو و رد مجیک ۹ پرو پلاس رونمایی کرد، گوشی‌هایی که برخی از بهترین مشخصات یک گوشی گیمینگ را تا به امروز دارند. هر دو گوشی از جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، طراحی ظریف، کلیدهای شولدر و فن‌های خنک کننده RGB بهره می‌برند. این دو مدل دارای سخت افزار پایه یکسانی با تفاوت‌هایی در ظرفیت باتری، سرعت شارژ و ظرفیت رم هستند.

هر دو گوشی رد مجیک ۹ پرو مجهز به نمایشگر تخت ۶.۸ اینچی AMOLED با وضوح ۱۱۱۶ در ۲۴۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن‌ها در زیر نمایشگر تعبیه شده است. این نمایشگرها دارای حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت هستند و یک حسگر اثر انگشت UD وجود دارد که به عنوان نمایشگر ضربان قلب عمل می کند.

رد مجیک ۹ پرو دارای ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 است، در حالیکه ۹ پرو پلاس با ۱۶/۲۴ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه قابل دسترس خواهد بود. هر دو گوشی از یک سیستم خنک‌کننده به‌روز شده ICE 13 بهره می‌برند که دارای مساحت ۱۰۱۸۲ میلی‌متر مربع است.

این سیستم خنک‌کننده قادر به کاهش دمای داخلی گوشی تا ۱۸ درجه است و یک لایه گرافن در زیر صفحه نمایش و یک کانال هوای بزرگتر برای جریان هوای بهتر دارد. فن‌های داخل گوشی‌ها با سرعت ۲۲۰۰۰ دور در دقیقه می چرخد و ۳۰ درصد رسانایی حرارتی بهتری دارد.

 رد مجیک 9 پرو

هر دو مدل‌ رد مجیک ۹ پرو دارای فریم‌های آلومینیومی با پنل پشتی کاملا تخت شیشه‌ای بدون بیرون‌زدگی دوربین‌ها هستند. در پنل پشتی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور GN5 سامسونگ و قابلیت OIS و یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی وجود دارد. در بخش نرم افزار شاهد اجرای Red Magic OS 9.0 بر پایه اندروید ۱۴ هستیم.

تفاوت اصلی بین این دو گوشی در ظرفیت باتری و سرعت شارژ آن‌هاست، بطوریکه رد مجیک ۹ دارای باتری ۶۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۸۰ وات است، اما مدل پرو پلاس دارای باتری کوچکتر ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۶۵ وات است. هر دو مدل از اتصال Wi-Fi 7 و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کنند و دارای جک هدفون و IR بلستر هستند.

هر دو گوشی جدید نوبیا در رنگ های مشکی، سفید شفاف و مشکی شفاف عرضه شده‌اند. قیمت رد مجیک ۹ پرو از ۴۳۹۹ یوان (۶۲۰ دلار) برای نسخه پایه ۸/۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود و قیمت نسخه‌های ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی به ۵۳۹۹ یوان (۷۶۱) می‌رسد.

در مقابل، قیمت مدل پرو پلاس از ۵۴۹۹ یوان (۷۷۵ دلار) برای نسخه ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود و تا ۶۹۹۹ یوان (۹۸۷ دلار) برای نسخه ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت افزایش می‌یابد. فروش این گوشی‌ها در چین از ۲۸ نوامبر آغاز می‌شود و قیمت و زمل عرضه جهانی آن‌ها بعدا اعلام خواهد شد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/266746/red-magic-9-pro-and-pro-official-with-sd-8-gen-3-up-to-24gb-ram/