سامسونگ هفته‌ی گذشته از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 5 رونمایی کرد. این ساعت‌ها در مقایسه با سری گلکسی واچ 4 از عمر باتری و سرعت شارژ بیشتری برخوردار بوده و به حسگر جدید تشخیص دمای بدن مجهز شده‌اند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که وزن و ضخامت این ساعت‌ها از آن‌چه سامسونگ ادعا می‌کند بسیار بیشتر است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی سامسونگ، وزن نسخه‌ی 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 برابر با 28.7 گرم بوده و نسخه‌ی 45 میلی‌متری گلکسی واچ 5 پرو نیز 46.5 گرم وزن دارد. همچنین این دو ساعت به‌ترتیب دارای 9.8 و 10.5 میلی‌متر ضخامت می‌باشند اما حالا کانال یوتیوب DC Rainmaker اعلام کرده است که ضخامت این ساعت‌ها به‌ترتیب 13 و 15 میلی‌متر بوده و وزن آن‌ها نیز از آمار منتشرشده بیشتر است.

DC Rainmaker تایید کرده است که در صورتی که بند این ساعت‌ها را از آن‌ها جدا کنیم، با آماری مشابه آن‌چه سامسونگ ادعا می‌کند مواجه خواهیم شد اما مطمئناً کاربران از این محصولات بدون بند آن‌ها استفاده نمی‌کنند و از این رو سامسونگ در ارائه‌ی اطلاعات دقیق در خصوص نسل جدید ساعت‌های خود دروغ گفته است.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که در اندازه‌گیری وزن و ضخامت ساعت‌های هوشمند خود بسیاری از عناصر را نادیده می‌گیرد و شرکت‌های اپل، گارمین و پولار نیز وزن ساعت‌های خود را بدون درنظرگرفتن محفظه‌ی حسگرهای آن‌ها محاسبه می‌کنند. با این وجود، سامسونگ در اندازه‌گیری ضخامت ساعت‌های جدید خود حتی قسمت پشتی آن‌ها را نیز نادیده گرفته و فقط قسمت‌های کناری آن‌ها را مورد محاسبه قرار داده است.

منبع: PhoneArena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/230133/galaxy-watch-5-heavier-than-samsung-claims/