سامسونگ ساعاتی پیش با معرفی گلکسی زد فلیپ ۴، بهترین گوشی موجود در این حوزه را رسماً معرفی کرد. این دستگاه به لولای باریک‌تری مجهز است که اجازه می دهد شکاف نازک‌تری زیر دست کاربری قرار گرفته و آن‌ها همچنین شاهد دستگاهی فشرده‌تر و بادوام‌تر باشند.

زد فلیپ ۴ با ابعاد ۸۴.۹ * ۷۱.۹ * ۱۷.۱ میلی‌متر در حالت بسته و ۱۶۵.۲ میلی‌متر * ۷۱.۹ * ۶.۹ میلی‌متر در حالت باز به دست مشتریان خواهد رسید. گلس پشتی اکنون از نوع گوریلا گلس ویکتوس پلاس است و فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است.

حاشیه‌های نمایشگر تاشو همچنین کاهش یافته اما ابعاد آن به همان اندازه قبلی یعنی ۶.۷ اینچ باقی مانده است. این نمایشگر یک پنل Dynamic AMOLED با رزولوشن FHD پلاس است که مانند سال گذشته از نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. به این ترتیب شما شاهد یک نسبت ابعاد ۲۲:۹ و روزنه سلفی برای دوربین ۱۰ مگاپیکسلی خواهید بود.

نمایشگر AMOLED کاور ۱.۹ اینچ است و مانند فلیپ ۳ از رزولوشن ۵۱۲ * ۲۶۰ پیکسل بهره می‌برد. با این حال سامسونگ این پنل را بهبود داده و اجازه می‌دهد که شما از تم‌های شخصی‌سازی شده استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از موتور تبدیل متن به گفتار و ایموجی‌ها در نمایشگر بخش کاور برای پاسخ دادن به پیام‌ها استفاده کنید.

این نمایشگر کوچک به مجموعه‌ای از ویجت‌ها و تنظیمات سریع مجهز است که اجازه می‌دهند با سه مخاطب اخیر خود بدون نیاز به باز کردن گوشی تماس بگیرید. این نمایشگر کاربرد خوبی هم در SmartThings و کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه دارد. سامسونگ پی (Pay) هم مستقیماً از طریق این نمایشگر قابل دسترسی است.

گلکسی زد فلیپ ۴

اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، همراه با ۸ گیگابایت رم قلب تپنده دستگاه را تشکیل می‌دهند و شما می‌توانید پیکربندی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت آن را سفارش دهید. در بخش دوربین از دو عدد لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که پیش‌تر روی گلکسی S20 و S21 و حتی زد فولد ۳ سامسونگ شاهدشان بودیم.

در بخش نرم‌افزار، گلکسی زد فلیپ ۴ از رابط کاربری وان UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ بهره می‌برد و سامسونگ آن را با حالت Flex همراه کرده است. این حالت استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل میت زوم و فیسبوک مسنجر را در حالت تاشو بهبود می‌دهد.

زد فلیپ ۴ مجهز به یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که نسبت به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی فلیپ ۳ پیشرفتی چشم‌گیر را نشان می‌دهد. این باتری با نرخ ۲۵ وات شارژ می‌شود. زد فلیپ ۳ حداکثر از نرخ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کرد. گلکسی زد فلیپ ۴ در رنگ‌های گرافیت، صورتی طلایی، بنفش و آبی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: GSM Arena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229615/samsung_galaxy_z_flip4/