بر اساس گزارش سازمان تنظیم‌کننده‌ی مقررات رسانه‌ای بریتانیا، آفکام (Ofcom)، میانگین تماشای تلویزیون در بین افراد 16 تا 24 سال به 53 دقیقه در هر روز رسیده است که کاهش 66 درصدی آن در یک دهه‌ی اخیر را نشان می‌دهد. در طرف دیگر، افراد بالای 65 سال در هر روز چیزی حدود 6 ساعت از زمان خود را صرف تماشای تلوزیون می‌کنند.

این تفاوت چشمگیر بین دو گروه یادشده به دلیل افزایش محبوبیت سرویس‌های استریم فیلم و سریال مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس و همچنین پلتفرم‌های آنلاینی مانند یوتیوب و تیک تاک بوده است. بر اساس گزارش آفکام، 90 درصد افراد گروه سنی 18 تا 24 سال تایید کرده‌اند که این سرویس‌ها را به تلویزیون ترجیح می‌دهند. همچنین 95 درصد از نوجوانان آمریکایی از یوتیوب استفاده می‌کنند و در واقع این پلتفرم در بین افراد 15 تا 17 سال از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

گزارش آفکام همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر یک‌ پنجم خانه‌های بریتانیا به سرویس‌های نتفلیکس، آمازون پرایم و دیزنی پلاس دسترسی دارند اما تعداد مشترکین این سرویس‌ها در سال جاری میلادی با کاهش 350 هزار نفری روبه‌رو بوده است. با این وجود، دو سوم از این افراد اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا در آینده بار دیگر از سرویس‌های یادشده استفاده کنند.

ویدیوهای خبری کوتاه و کلیپ‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و به‌ترتیب 59 و 32 درصد از جامعه‌ی آماری تحقیقات آفکام وقت خود را صرف تماشای این نوع از ویدیوها می‌کنند. خبرگزاری BBC نیز گزارش داده است که میانگین تماشای تلویزیون در بین تمامی سنین به 5 ساعت و 15 دقیقه رسیده است.

منبع: TechSpot



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/230163/tv-viewing-drops-two-thirds-young-adults/