وب‌سایت Data.ai گزارش جدیدی درباره بازار اپلیکیشن‌های موبایلی در ۱۳ کشور دنیا منتشر کرده است. طبق این گزارش، مردم دنیا به‌طور متوسط روزی ۴ الی ۵ ساعت وقت خود را صرف اپلیکیشن‌های موبایلی می‌کنند. 

البته این آمار در کشورهای مختلف متفاوت است و کشورهایی که در آن‌ها این مطالعه انجام شده است شامل برزیل، مکزیک، اندونزی، سنگاپور، استرالیا، هند، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، روسیه، ترکیه، آمریکا و انگلیس می‌شوند. به عنوان مثال، کاربران کشورهای برزیل، اندونزی و سنگاپور بیش از ۵ ساعت وقت خود را صرف اپلیکیشن‌ها می‌کنند. 

البته رکورد استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی به سال ۲۰۲۰ یعنی زمان اوج شیوع ویروس کرونا باز می‌گردد و الان کمی از شدت آن کاسته شده است. دو سال پیش. اکثر مردم مجبور بودند در خانه بمانند یا کارهای اداری خود را از داخل منزل انحام بدهند، به همین خاطر میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها بسیار بالا بود. 

البته به نظر می‌رسد کاربران برخی کشورها نتوانسته‌اند عادت دو سال پیش خود را ترک کنند و همچنان وقت زیادی صرف اپلیکیشن‌ها می‌کنند. بنابراین با وجود اینکه کرونا فروکش کرده است، همچنان میزان استفاده از اپلیکیشن افزایش یافته است. برای نمونه، کاربران سنگاپور در سال۲۰۲۰ حدود ۴.۱ ساعت در روز وقت خود صرف استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌کردند و حالا این عدد به ۵.۷ ساعت افزایش یافته است. در مورد کاربران استرالیا نیز این عدد از ۳.۶ به ۴.۹ ساعت در روز رسیده است. 

گزارش: مردم دنیا ۵-۴ ساعت در روز وقت خود را صرف اپلیکیشن‌های موبایلی می کنند

وب‌سایت data.ai همچنین لیست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که اینستاگرام بیشترین دانلود و تیک تاک بیشتر زمان سپری شده را به خود اختصاص داده‌اند. 

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229112/smartphone-users-are-spending-4-5-hours-daily-mostly-on-social-apps/