طبق یک گزارش جدید، مالزی در بین کشورهای آسیایی بدترین وضعیت را از نظر امنیت سایبری دارد.

این گزارش را موسسه تحقیقاتی Reboot Digital PR Services منتشر کرده است و در آن گفته شده است که کشور مالزی امتیاز ۷۹.۹ از ۱۰۰ را در زمینه خطر سایبری کسب کرده است که این امتیاز بد در نتیجه‌ی ۱۵۵۷ مورد هک کامپیوتر و ۹۰۰ مورد هک سایت‌ به دست آمده است. ‌

البته دو کشور اندونزی و قبرس که جزو قاره آسیا محسوب نمی‌شوند با کسب امتیاز ۸۲.۸ از ۱۰۰ ناامن‌ترین کشورهای جهان از نظر سایبری شده‌اند و مالزی در رتبه سوم جای گرفته است.

این کشورها هرچند از نظر تفریحی بسیار دیدنی هستند و سالانه میلیون‌ها توریست از آن‌ها بازدید می‌کنند اما با توجه به گزارش فوق به نظر می‌رسد که هنگام سفر به این کشورها باید بیشترین تدابیر امنیتی را برای محافظت از اطلاعات شخصی‌‌مان در گوشی‌‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌‌ها داشته باشیم.

کشور نپال با ۷۳.۳ در رده ششم، فیلیپین با امتیاز ۶۲.۷ در رده نهم و تایلند با امتیاز ۶۱.۸ در رده دهم قرار گرفته‌اند.

کشور کره جنوبی بالاترین امنیت سایبری را در بین کشورهای آسیایی دارد بطوریکه امتیاز این کشور ۱۹.۸ از ۱۰۰ شده است. ژاپن (۲۱.۸) و‌ لبنان (۲۹.۳) نیز در رده‌های بعدی امن‌ترین کشورهای آسیایی از نظر سایبری قرار گرفته‌اند.

محققان، این نتایج را با بررسی پارامترهای مختلفی مانند میزان حملات هکری و فیشینگ در هر کشور به دست آورده‌اند. موسسه Reboot Digital PR Services گفته است این نتایج را با بررسی بیش از ۱۰۰ هزار وب‌سایت و ۱۰۰ هزار کاربری اینترنتی به دست آورده است.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229068/malaysia-is-among-least-cyber-secure-countries-in-asia-and-the-world/