طبق گزارشی که امروز منتشر شده است توییتر در شکایت خود علیه ایلان ماسک به دنبال پیدا کردن شواهدی است که نشان بدهند او از عمد قصد بر هم زدن برنامه خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را داشته است. توییتر همچنین به دنبال انگیزه‌هایی است که باعث شدند ماسک از امضا کردن قرارداد خرید سر باز بزند. 

براساس گزارش امروز، توییتر همچنین احضاریه‌هایی را برای شرکت‌هایی مثل Brookfield Asset Management که قصد مشارکت مالی در خرید توییتر را داشتند ارسال کرده است تا در دادگاه علیه آن‌ها اقامه دعوا کند. مشاوران ماسک نیز جزو این گروه می‌شوند. 

هنوز شرکت‌های مذکور و مشاوران ماسک واکنشی نسبت به این اقدام توییتر از خود نشان نداده‌اند. توییتر با این کار به دنبال جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با قرارداد و موضوعات مالی آن است. توییتر همچنین می‌خواهد در دادگاه، صدای سهامدارانی که در این قضیه متضرر شدند شنیده شود. 

توییتر امیدوار است که بتواند ماسک را از طریق قانونی مجبور به خرید این شرکت بکند و دادگاه رسیدگی به این موضوع قرار است در روز ۱۷ اکتبر برگزار بشود. این دادگاه پنج روز به طول خواهد کشید و یکی از وکلای توییتر گفته است که این شرکت می‌خواهد بداند در پشت‌پرده قضیه نخریدن این شرکت چه اتفاقاتی افتاده است. 

ماسک گفته است که به خاطر مشخص نبودن تعداد اکانت‌های فیک توییتر از خرید آن انصراف داده است. اما توییتر فکر می‌کند که این‌ها صرفا بهانه‌ای بوده تا ماسک از زیر بار خریدن توییتر در برود. ظاهرا ماسک از مفاد قرارداد راضی نیست، ضمن اینکه توییتر تاکنون بسیاری از مدیران و استعدادهای این شرکت را اخراج کرده است و این موضوع به مذاق ماسک خوش نیامده است. 

موضوع دیگری که توییتر می‌خواهد بداند این است که Antonio Gracias از تامین‌کنندگان مالی ماسک در موسسه Andreessen Horowitz چه نقشی در منصرف کردن او از خرید توییتر داشته است. Gracias اخیرا بعد از کنار گذاشته شدن Bob Swan از این موسسه، جایگزین او شده بود. هنوز هیچکدام از این دو نفر صحبتی درباره موضوع خرید توییتر نکرده‌اند. 

از طرف دیگر، توییتر می‌خواهد بداند که موضوع تعداد اکانت‌های فیک این شبکه اجتماعی چقدر برای سرمایه‌گذاران مهم بوده است. توییتر در همین رابطه سوالاتی از Steve Jurvetson از اعضای سابق هیات مدیره تسلا پرسیده است. 

در هر حال به نظر می‌رسد که توییتر عمیقا به دنبال آن است که بداند دلایل واقعی انصراف ماسک از خرید این شرکت چه بوده است و به خاطر قصد دارد جواب این سوال را از اطرافیان ماسک و مکالماتی که بین آن‌ها رد و بدل شده است کشف کند. هنوز معلوم نیست که این شرکت تا چه اندازه در این کار موفق خواهد بود. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم درنهایت چه کسی پیروز این میدان می‌شود؟ 

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229035/twitter-digs-deep-into-elon-musks-motive-for-breaking-the-contract/