اپل چند روز پیش گزارش مالی سه ماهه دوم 2022 خود را منتشر کرد که نشان‌ می‌دهد درآمد این شرکت با افزایش ۲ درصدی نسبت به سه ماهه قبل به ۸۳ میلیارد دلار رسیده است. اپل در گزارش خود گفته است که فروش گوشی‌های آیفون بسیار چشم‌گیر بوده است بطوریکه هم در بخش درآمد و هم در بخش تعداد فروش رکورد زده است. 

تیم کوک در جریان انتشار این گزارش با استناد به گزارش StockApp که گفته بود اندروید در خال از دست دادن کاربران خود است گفت که محبوبیت انذروید در طول چهار سال گذشته از ۷۷.۳۲ به ۶۹.۷۳ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد مهاجرت از اندروید به آیفون بتدریج در حال وقوع است.‌

با وجود ‌اینکه امسال میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی کاهش یافته است، اپل و سامسونگ همچنان پیشتاز این بازار هستند و‌ سهم اپل از این بازار با رشد ۳ درصدی به ۱۸ درصد رسیده است. 

همچنین گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند کاربران آیفون در مقایسه با کاربران آیفون وفاداری بیشتری نسبت به‌ گوشی خود دارند و آمار نشان می‌دهد که ۹۸ درصد کاربران آمریکایی از گوشی آیفون خود راضی هستند‌.

با توجه به این گزارش‌ها می‌توان گفت که احتمالا به‌زودی شاهد چیره شدن گوشی‌های آیفون بر بازار گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/228783/a-record-number-of-android-users-are-switching-to-apple-iphones-in-2022/