بازار کارت‌های گرافیک به‌لطف استخراج‌کنندگان رمزارز در وضعیت جالبی قرار نداشته و بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند تا هر چه زودتر موجودی کارت‌های قدیمی خود را به‌فروش برسانند. این موضوع به‌ویژه تاثیر بزرگی بر درآمد شرکت انویدیا داشته است و حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا برای فروش کارت‌های خود قیمت این محصولات را به‌شدت کاهش دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری چینی ZOL، انویدیا تخفیف‌های ویژه‌ای را برای کارت‌های سری RTX 3000 در نظر گرفته و قرار است که این تخفیف‌ها از اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور) روی کارت‌های یادشده اعمال شود. همچنین به‌نظر می‌رسد که ای ام دی نیز رویکرد مشابهی را در پی خواهد گرفت اما میزان تخفیف در کارت‌های شرکت انویدیا بسیار بیشتر خواهد بود.

با این وجود، ممکن است که رویکرد یادشده با مشکلاتی نیز مواجه شود چرا که تراشه‌های گرافیکی GA102 و ناوی 21 (که از آن‌ها در آخرین کارت‌های انویدیا و ای ام دی استفاده شده است) از قدرت بالایی برخوردار بوده و امکان استفاده از آن‌ها در لپ تاپ‌ها وجود ندارد. از این رو کارت‌های انویدیا RTX 3080 و رادئون RX 6900 باید با قیمتی پایین‌تر از کارت‌های میان‌رده‌ی این دو شرکت، که میزان تقاضا برای آن‌ها بسیار بیشتر است، به‌فروش برسند.

منبع: NotebookCheck



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/230086/nvidia-to-reduce-graphics-cards-prices/