کوالکام نسل جدید پلتفرم‌های AR/VR خود را معرفی کرد. اسنپدراگون XR2 نسل ۲ و AR1 نسل ۱ برای استفاده در دستگاه‌های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی ارائه شده‌اند. این تراشه‌ها، شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا دستگاه‌های نازک و سبک تولید کنند که به باتری بزرگی نیاز ندارند.

هر دو پلتفرم جدید کوالکام قادر به اجرای هوش مصنوعی روی دستگاه هستند و تجربه‌های غنی‌تر و شخصی‌شده‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

اسنپدراگون XR نسل ۲ از دستگاه های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی با عملکرد گرافیکی ۲.۵ برابر بهتر در مقایسه با نسل قبلی پشتیبانی می‌کند و ۸ برابر عملکرد هوش مصنوعی بهتری دارد و از ۱۰ دوربین پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین از نمایشگرهای ۲x 3K پشتیبانی می‌کند و جدیدترین نسل ISP Spectra را در داخل خود دارد.

اسنپدراگون AR1 نسل۱ برای عینک‌های هوشمند سبک ارائه شده است و علاوه بر ضبط و استریم مستقیم از عینک، قادر به ارائه جستجوهای بصری و ترجمه خواهد بود.

هر دو تراشه جدید کوالکام با همکاری متا ساخته شده‌اند و قرار است در دستگاه‌های جدید متا عرضه شود. برای مثال، متا کوئست ۳ مجهز به اسنپدراگون XR2 نسل ۲ خواهد بود و عینک Ray-Ban Meta از پلتفرم اسنپدراگون AR1 استفاده خواهد کرد. سایر شرکت‌ها نیز قرار است تا سال ۲۰۲۴ از این پلتفرم‌ها در دستگاه‌های خود اسنتفاده کنند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/262494/qualcomm-introduces-ar-vr-platforms-snapdragon-xr2-gen-2-and-ar1-gen-1/