کوالکام به‌تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است. این شرکت با کاهش درآمد در اکثر بخش‌ها نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته مواجه شده است. میزان فروش تراشه‌های کوالکام ۲۵ درصد کاهش یافته که احتمالا به خاطر کاهش فروش گوشی‌های هوشمند بوده است.

بازار گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون در رکود است و شرکت‌هایی مثل سامسونگ و کوالکام اثرات ناشی از آن را احساس می‌کنند. کوالکام گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۳ خود را روز پنجشنبه منتشر کرد که کاهش درآمد این شرکت را در اکثر بخش‌ها نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، کوالکام ۸.۴۵ میلیارد دلار درآمد داشته که کاهش ۲۳ درصدی را نسبت به درآمد ۱۰.۹ میلیارد دلاری مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. در طول این سه ماهه، میزان فروش تراشه‌های موبایلی با کاهش ۲۵ درصد به ۵.۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

موسسه Counterpoint، کاهش فروش تراشه‌های کوالکام را با کاهش فروش کلی گوشی‌های هوشمند مرتبط دانسته است. سامسونگ هم که از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در سری گلکسی S23 خود استفاده می‌کند، در طول سه ماهه اخیر آسیب دیده است که این موضوع منجر به کاهش ۹۵ درصدی سود عملیاتی این شرکت نسبت به سال گذشته شده است.

انتظار می رود تراشه پرچمدار بعدی کوالکام در رویداد آینده اسنپدراگون در ماه اکتبر معرفی شود.

منبع: Androidcentral

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/257476/qualcomm-feels-the-effects-of-the-declining-smartphone-market/