هرچند که ایلان ماسک سعی دارد وضعیت توییتر را عادی جلوه بدهد اما به‌نظر می‌رسد این شرکت در شرایطی بحرانی قرار دارد چرا که به‌تازگی گزارش‌های متعددی در خصوص افت شدید درآمد سالانه‌ی آن منتشر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، توییتر پس از روی کار آمدن ایلان ماسک 14 عدد از 30 شرکت تبلیغ‌‌کننده‌ی برتر خود را از دست داده و همین موضوع ضربه‌ی بزرگی به درآمد این شرکت وارد کرده است. همچنین 4 عدد از این شرکت‌ها حدود یک هفته قبل از تصاحب توییتر توسط ماسک میزان تبلیغات خود در این پلتفرم را چیزی بین 92 تا 98 درصد کاهش داده‌اند. به‌طور کلی سرمایه‌گذاری 30 شرکت یادشده در ماه‌های نوامبر و دسامبر 2022 در توییتر با افتی 42 درصدی به حدود 53.8 میلیون دلار رسیده است.

در حال حاضر توییتر برخلاف آغاز دوران مدیریت ایلان ماسک با ضرر روزانه‌ی 4 میلیون دلاری مواجه نیست اما با این وجود پرداخت وام‌هایی که ماسک برای تصاحب این شرکت دریافت کرده بود برای آن مشکل‌ساز شده است. درآمد توییتر در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2021 برابر با 1.57 میلیارد دلار بود اما حالا با گذشت یک سال، درآمد آن با افتی 40 درصدی به 942 میلیون دلار رسیده است.

این موضوع به خوبی دلیل تلاش شرکت برای کاهش هزینه‌های خود را نشان می‌دهد. ماسک مدتی پیش بخش بزرگی از نیروهای توییتر را از کار برکنار کرد و با این کار 950 میلیون از هزینه‌های شرکت را کاهش داد. توییتر همچنین از نسخه‌ی جدید سرویس بلو رونمایی کرد که قرار است ابزار جدید درآمدزایی این شرکت باشد. در حال حاضر تعداد 225 هزار نفر در این سرویس 8 دلاری ثبت نام کرده‌اند که درآمد 1.8 میلیون دلاری را برای توییتر به همراه خواهد داشت.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/245023/twitter-revenue-down-by-40-percent/