طبق گزارش جدید JATO Dynamics، بازار خودروهای الکتریکی در اروپا با رشد چشمگیری روبه‌رو شده است و رشد ۳۱ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در طول این مدت، 633,200 خودرو‌ عرضه شده است که در مقایسه با 485,000 دستگاه سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. 

براساس این گزارش، هرچند سهم خودروهای الکتریکی در اروپا از کل بازار خودرو به ۱۱.۴ درصد افزایش یافته است اما سهم بازار تسلا کاهش یافته است. هرچند کارخانه خودروسازی تسلا در برلین کار خود را شروع کرده است اما این کارخانه هنوز با ظرفیت کامل کار نمی‌کند و به همین‌خاطر اکثر تولیدات تسلا وابسته به کارخانه شانگهای این شرکت بوده است. 

طبق آمار، سهم بازار تسلا در اروپا در نیمه اول ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۳.۷۵ درصد به ۱۳.۳۳ درصد کاهش یافته است. از طرفی، خودروهای مختلف تسلا عملکرد متفاوتی از نظر میزان فروش داشته‌اند که در تصویر مشاهده‌ می‌کنید. در مجموع، مدل Y بیشترین فروش را در اروپا در نیمه نخست امسال داشته است.

تسلا

در بازار خودروهای الکتریکی اروپا، شرکت BMW در مقایسه با سایر شرکت‌ها بهترین عملکرد را داشته است و با رشد ۸.۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است. خودروهای iX3، iX و i4 این شرکت با اقبال خوب مشتریان اروپایی مواجه شده‌اند و شرکت هیوندای با خودروهای Ioniq 5 و Kona مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، فولکس واگن همچنان پیشتاز صنعت خودرو الکتریکی اروپاست و محبوب‌ترین خودروهای برقی این قاره به‌ترتیب تسلا مدل Y، مدل 3 و فیات 500e هستند.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/228697/tesla-is-losing-market-share-in-2022-but-model-y-is-still-dominating/