کاربران اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در فرانسه به‌تازگی با کاهش سرعت اینترنت مواجه شده‌اند و از این اتفاق راضی نیستند. حالا شرکت اسپیس ایکس با ارسال ایمیلی به مشتریان خود این موضوع را توضیح داده است.

طبق سیاست جدید این شرکت کاربرانی که در طول یکماه گذشته کمتر از ۲۵۰ گیگابایت دیتا مصرف کرده باشند هیچ کاهش سرعتی نخواهند داشت اما کسانی که بیش از این محدوده مصرف کنند سرعت پایین‌تری را تجربه خواهند کرد. این کاربران می‌توانند با پرداخت ۱۰ یورو، ۱۰۰ گیگابایت دیتا اضافی بخرند و دوباره از سرعت بیشتری بهره ببرند. 

استارلینک به طور آزمایشی شروع به اجرا کردن برنامه‌ای در فرانسه کرده است که در آن هزینه ماهانه سرویس اینترنتی این شرکت از ۹۹ یورو به ۵۰ یورو کاهش یافته است تا افراد بیشتری بتواند از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده کنند. حالا استارلینک برای اینکه بتواند افزایش تعداد کاربران خود را مدیریت کند سیاست جدیدی اتخاذ کرده است که جزئیات آن در بالا ذکر شد. طبق این سیاست، استارلینک اولویت را به کسانی خواهد داد که مصرف دیتای کمتر از ۲۵۰ گیگابایت در ماه داشته باشند. بنابراین کسانی که بیشتر از این محدوده مصرف کنند با کاهش سرعت مواجه خواهند شد.

البته این کاربران با وجود کاهش سرعت اینترنت‌شان، هیچ محدودیتی از بابت حجم دیتای مصرفی نخواهند داشت و حتی با خرید ۱۰۰ گیگابایت دیتای اضافی به قیمت ۱۰ یورو می‌توانند دوباره به سرعت اولیه برگردند.

همانطور که گفته شد این طرح به طور آزمایشی در فرانسه اجرا می‌شود و احتمالا به‌زودی در سایر کشورها نیز اجرایی خواهد شد. البته ادامه این طرح مشروط به آن خواهد بود که استارلینک بازخوردهای خوبی از مشتریان فرانسوی دریافت کند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش کاربران فرانسوی به این طرح استارلینک چه خواهد بود.

منبع: Techspot 



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229150/starlink-users-in-france-exceeding-250gb-mo-data-usage-could-see-slower-speeds-come-october/