بر اساس گزارش خبرگزاری وال استریت جورنال، اپل کارکنان خود را از استفاده‌ی ChatGPT و دیگر چت بات‌های هوش مصنوعی منع کرده است. ظاهراً اپل در حال توسعه‌ی چت بات هوش مصنوعی اختصاصی خود بوده و نگران است کارکنان هنگام استفاده از چت بات‌های شخص ثالث دیگر، اطلاعات سری شرکت را فاش کنند.

مطالب مرتبط:

اپل همچنین به کارکنان خود هشدار داده که از ابزار CoPilot گیت هاب، که یک نرم‌افزار برنامه‌نویسی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی است، نیز استفاده نکنند. به‌نظر می‌رسد که دلیل این موضوع، استفاده‌ی چت بات‌های هوش مصنوعی بر مدل‌های زبانی بزرگ برای انجام وظایفی مانند پاسخ به پرسش‌ها و یا نوشتن مقالات است. زمانی که کاربر در حال استفاده از چت بات است، داده‌هایی به توسعه‌دهنده‌ی آن ارسال می‌شود که ممکن است اطلاعاتی سری در میان آن‌ها باشد.

اپل تنها شرکتی نیست که مانع استفاده‌ی کارکنان خود از ChatGPT می‌شود چرا که شرکت خدمات مالی و بانکداری جی‌پی مورگان چیس (JP Morgan Chase) و شرکت مخابراتی ورایزن (Verizon) نیز پیش از این به کارکنان خود اعلام کرده بودند که حق استفاده از چت بات هوش مصنوعی یادشده را ندارند. این در حالی است که سیستم مدارس عمومی نیویورک نیز قبلاً ChatGPT را در لیست وب‌سایت‌های ممنوع قرار داده بود اما مدتی بعد این محدودیت را برداشت.

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT اوایل سال جاری میلادی، به دلیل وجود باگی که به کاربران امکان مشاهده‌ی تاریخچه‌ی جست‌وجوی دیگر کاربران را می‌داد، برای مدتی کوتاه به حالت آفلاین در آمده بود. این باگ همچنین نام، آدرس ایمیل، تاریخ انقضای کارت اعتباری و چهار رقم آخر کارت اعتباری کاربران را فاش می‌کرد اما خوشبختانه به‌طور کامل شماره کارت اعتباری کاربران را در اختیار دیگران قرار نمی‌داد.

منبع: PhoneArena

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252687/apple-bans-employees-from-using-chatgpt/