شرکت ناتینگ چند ماه پیش تائید کرده بود که ناتینگ فون ۲ مجهز به یکی از تراشه‌های اسنپدراگون سری ۸ خواهد بود و حالا با انتشار توییتی نوع آن را مشخص کرده است. این گوشی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس بهره خواهد برد که ارتقا قابل‌توجهی نسبت به تراشه ناتینگ فون ۱ محسوب می‌شود.

کارل پای مدیرعامل شرکت ناتینگ در توییتر خود دلیل استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس را توضیح داده است. او گفته که این تراشه افزایش عماکرد قابل‌توجهی را به ارمغان خواهد آورد و نه‌تنها ما شاهد بهبود عملکرد ناتینگ فون ۲ خواهیم بود بلکه سایر قابلیت‌های آن مثل دوام باتری، اتصال شبکه و دوربین‌ها نیز بهبود خواهند یافت.

پای گفته است که دلیل انتخاب اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس، بهترین بودن آن در کلاس خود است و مصر انرژی بسیار پایین و مدیریت حرارت بسیار خوبی دارد. پای در ادامه گفته است که ناتینگ فون ۲ برخلاف ناتینگ فون قابلیت دسترسی بهتری خواهد داشت و انتظار می‌رود که عملکرد بهتری را نسبت به مدل قبلی ارائه کند. البته اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کمی قدیمی‌تر است اما برای گوشی‌ای مثل ناتینگ فون ۲ یک گزینه منطقی خواهد بود.

سال گذشته گوشی ناتینگ فون ۱ با طراحی خاص و تراشه اسنپدراگون +۷۷۸G معرفی شد. این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و‌ روشنایی آن بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ نیت متغیر است. سایر قابلیت‌های نمایشگر آن شامل پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیت و فناوری HDR10+، پوشش محافظتی گوریلا گلس ۵‌، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و یک بریدگی هول پانچ برای میزبانی از دوربین سلفی می‌شوند‌.

ناتینگ فون ۱ از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G+ با پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۲L در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و باتری آن ظرفیتی برابر ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که با سرعت ۳۳ وات شارژ خواهد شد‌. باتری این گوشی می‌تواند در عرض یک ساعت به‌طور کامل شارژ شود و از فناوری شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۵ وات نیز پشتیباتی می‌کند.

منبع: Gsmarena

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252681/carl-pei-confirms-nothing-phone-2-will-be-powered-by-the-snapdragon-8-gen-1-soc/