در حالی چت‌بات‌های هوش مصنوعی به آرامی در حال اضافه‌شدن به برنامه‌های مختلف هستند، شرکت متا نیز چت‌بات هوش مصنوعی واتساپ را در دسترس برخی کاربران قرار داده است.

این شرکت در حال آزمایش افزودن چت‌بات هوش مصنوعی خود به آخرین نسخه واتساپ برای کاربران اندروید و iOS است؛ در حال حاضر این چت‌بات تنها برای افرادی در دسترس می‌باشد که زبان انگلیسی را به عنوان زبان پیام‌رسان خود انتخاب کرده‌اند.

با این حال افزوده‌شدن این چت‌بات به واتساپ به‌‌صورت محدود انجام شده است؛ به عبارت دیگر، همه کاربران واجد شرایط قادر به مشاهده جت‌بات هوش مصنوعی در واتساپ نمی‌باشند. این قابلیت تاکنون در کشورهای برگزیده مانند هند برای تعداد محدودی از افراد در دسترس قرار گرفته است اما تعداد این کشورها در آینده بیشتر خواهد شد.

گفتنی است که هوش مصنوعی متا با نوار جستجو در واتساپ ادغام شده است؛ همچنین برای برخی کاربران علاوه‌بر دکمه گفتگوی جدید، آیکون هوش مصنوعی این شرکت در قسمت بالا سمت راست صفحه در کنار علامت دوربین قرار گرفته است. این هوش مصنوعی مانند هر چت‌بات دیگری به شما این امکان را می‌دهد تا سوالات خود را از آن بپرسید.

درصورتی که روی نوار جستوی ادغام‌شده با هوش مصنوعی ضربه بزنید، چند پیشنهاد به‌طور تصادفی درباره آنچه که می‌توانید بپرسید به شما نمایش داده خواهد شد؛ البته شما می‌توانید هر درخواستی که علاقه دارید را برای چت‌بات نام‌برده بفرستید.

جالب است ببینیم که آیا واتساپ می‌تواند یک گام فراتر برود و باتوجه به رمزگذاری‌شدن چت‌ها، این پیامرسان مانند اسکایپ چت‌بات هوش مصنوعی خود را با چت‌ها ادغام می‌کند یا خیر. در حال حاضر این ویژگی در مراحل اولیه است و تنها به نوار جستجو افزوده شده است.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/281581/whatsapp-is-getting-an-ai-chatbot/