زمان زیادی از تحت تاثیر قرار گرفتنمان با یک کارت حافظه‌ی microSD با ظرفیت ۴۰۰ گیگابایتی نگذشته است که حالا شرکت وسترن دیجیتال، کارت حافظه‌ی SD با ۱۰ برابر ظرفیت ذخیره سازی بیشتر را به نمایش گذاشته است.

کارت ‌حافظه‌ی SD جدید وسترن دیجیتال با نام کامل SanDisk Extreme Pro 4TB برای استفاده در دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است و این اولین بار است که شاهد چنین حجمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی یک کارت حافظه‌ی SD هستیم.

شرکت وسترن دیجیتال پیش‌نمایش کارت حافظه‌ی SD جدید خود را در نمایشگاه NAB ارائه کرده است و میتوانیم برای عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۵ منتظر بمانیم. این کارت حافظه از رابط فوق‌العاده سریع (UHS-I) استفاده می‌کند که در حالت UHS104 (SDR104) می‌تواند به سرعت انتقال داده‌ی ۱۰۴ مگابایت‌بر‌ثانیه دست پیدا کند. همچنین این کارت حافظه از حداقل سرعت نوشتن ۳۰ مگابایت‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند که برای ضبط ویدئو‌های ۸K کافی به نظر می‌رسد.

انجمن SD برای اولین بار مشخصات کارت‌های Secure Digital Ultra Capacity (SDUC) خود را در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد و وعده داد که کارت‌های SD می‌توانند بزودی از ۱۲۸ ترابایت فضای ذخیره سازی پشتیبانی کنند. با این حال زمان زیادی گذشته تا بتوانیم شاهد اولین کارت حافظه‌ی ۴ ترابایتی باشیم. شرکت وسترن دیجیتال در حال حاضر نوع حافظه‌ی NAND مورد استفاده در کارت حافظه آینده خود را فاش نکرده است؛ به همین دلیل، احتمالا برای رسیدن به حافظه‌های بالاتر باید زمان بسیار بیشتری منتظر بمانیم.

با این حال، اگر مشتاق هستید تا با وضوح ۴K و یا بالاتر بر روی حافظه‌ی چهارترابایتی خود ویدئو ضبط کنید، احتمالا شرکت وسترن دیجیتال در سال آینده می‌تواند محصولی مطابق با نیاز شما به بازار عرضه کند.

در حال حاضر جزییاتی از قیمت نهایی این محصول در دست نیست؛ اما با توجه به نسخه‌‌ی یک ترابایتی این کارت حافظه که با قیمت حدودا ۱۴۰ دلار در دسترس است، احتمالاً باید انتظار قیمتی بیش از ۶۰۰ دلار برای نسخه ی چهار ترابایتی آن داشته باشیم.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/281621/4tb-sd-cards-are-arriving/