واتساپ قصد دارد امنیت پلتفرم خود را با ارائه سه قابلیت جدید بهبود ببخشد. این سه قابلیت قرار است به‌زودی عرضه شوند و از نظر امنیتی بسیار مهم خواهند بود. 

اولین قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا چت گروهی را بدون اطلاع دیگران ترک کنید. بنتلراین با استفاده از این قابلیت فقط ادمین گروه‌ها در جریان خارج شدن شما قرار خواهند گرفت و سایر اعضا از این موضوع اطلاع پیدا نخواهند کرد. 

قابلیت بعدی این اجازه را به شما خواهد داد که تعیین کنید چه کسی وضعیت آنلاین بودن شما را ببیند. شما برای تنظیمات این قابلیت چهار گزینه خواهید داشت که شامل همه افراد، فقط لیست تماس، لیست تماس به‌جز و هیچ‌کس خواهند بود. 

و قابلیت آخر، یک آپدیت مهم برای View Once خواهد بود. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که عکس و ویدیوهای ارسالی خود را به محض باز شدن آن‌ها توسط مخاطبان‌تان ناپدید کنید. اما مشکلی که این قابلیت دارد این است که طرف مقابل‌تان ممکن است از آن اسکرین شات بگیرد. واتسات می‌خواهد با ارائه یک آپدیت جدید این مشکل را رفع کند. به این ترتیب، امکان اسکرین شات گرفتن در View Once وجود نخواهد داشت و این گزینه کاملا مسدود خواهد شد. 

دو قابلیت اول قرار است تا آخر این‌ ماه عرضه شوند، اما زمان عرضه قابلیت سوم هنوز اعلام‌نشده است. واتساپ تاکنون قابلیت‌های خوبی برای پلتفرم خود عرضه کرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم ارائه سه قابلیت فوق چه تاثیری در بهبود امنیت آن خواهد داشت. 

نظر شما درباره این قابلیت‌ها چیست؟

منبع: Gsmarena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229565/whatsapp-working-on-screenshot-blocking-for-view-once-messages/