بازار گوشی هوشمند هند یکی از جذاب‌ترین بازارها در دنیاست و بعد از چین در رده دوم قرار دارد. با این حال، تفاوت بازار هند با بازار چین در این است که اکثر مشتریان به‌دنبال خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند و همین موضوع باعث شده تا مدل‌های میان‌رده تا پایین‌رده فروش خوبی در این کشور داشته باشند. 

در همین راستا، دولت هند قصد دارد سقف قیمت جدیدی برای گوشی‌های هوشمند بگذارد. طبق گزارش‌های منتشرشده، هند می‌خواهد واردات گوشی‌‌های گران‌تر از ۱۵۰ دلار از کشور چین را محدود کند‌ تا صنعت گوشی هوشمند هند روی پای خودش بایستد.‌

در حال حاضر، بازار هند پر از گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی است و همین موضوع نگرانی دولت هند را برانگیخته است. به همین‌خاطر، مقامات این کشور امیدوار هستند که محدود کردن واردات گوشی‌های زیر ۱۵۰ دلار مانع از ضعیف‌تر شدن برندهای هندی شود. ‌

طبق آمار موسسه Counterpoint، در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ حدود یک سوم فروش گوشی‌ها در بازار هند متعلق به مدل‌های زیر ۱۵۰ دلار بوده است و سهم شرکت‌های چینی از این بخش ۸۰ درصد بوده است.

دولت هند اخیرا محدودیت‌هایی نیز علیه شرکت‌های چینی شیائومی، ویوو، اوپو و چند شرکت دیگر وضع کرده است که شاید این اقدامات درنهایت به نفع اپل و سامسونگ تمام بشود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229511/india-to-set-a-price-limit-for-smartphones-no-less-than-150/