اپل قرار است گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را ظرف چند ماه آینده معرفی کند و حالا نمونه‌های ساختگی این گوشی‌ها فاش شده است که طراحی آن‌ها را به ما نشان می‌دهد.

این تصاویر را به همراه یک ویدیو وب‌سایت MacRumors منتشر کرده است. شایعات قبلی گفته بودند که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از دکمه‌های لمسی به جای دکمه‌های فیزیکی بهره خواهند برد و یک دکمه اکشن کاملا جدید به جای سوئیچ میوت خواهند داشت. اما بعدا مشخص شد که اپل همچنان از دکمه‌های فیزیکی در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد و در عوض در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو از دکمه‌های لمسی بهره خواهد برد.

همانطور که در نمونه های ساختگی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو می‌بینید، این گوشی‌ها از نظر ظاهری شبیه به سری آیفون ۱۴ هستند. این مدل‌ها دارای شاسی و ماژول دوربین تقریبا هم‌اندازه خواهند بود و خیلی سخت بتوان بین آن‌ها تفاوتی قائل شد. با این حال، گفته می‌شود مدل‌های آیفون ۱۵ دارای گوشه‌های خمیده در پنل پشتی خود خواهند بود که باعث خواهد شد تا گرفتن آن‌ها در دست راحت‌تر شود. برخی شایعات نیز ادعا کرده‌اند که مدل‌های آیفون ۱۵ مثل سری آیفون ۱۲ دارای ماژول دوربین عمودی خواهند بود و در مدل‌های پرو از یک سنسور دوربین پریسکوپ استفاده خواهد شد.

از طرفی، همه مدل‌های آیفون ۱۵ در پنل جلویی خود از قابلیت جزیره پویا بهره خواهند برد و مدل‌های پرو از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی خواهند کرد. نمونه‌های ساختگی آیفون پرو همچنین یک درگاه USB-C را به جای درگاه لایتنینگ نشان می‌دهند.

به توجه به نمونه‌های منتشرشده، ب نظر می‌ٰسد که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از یک دکمه اکشن شبیه به آنچه در ساعت‌های اپل واچ شاهد بودیم بهره خواهند برد. این دکمه قابل شخصی‌سازی خواهد بود و کارهای مختلفی را با استفاده از میانبرها انجام خواهد داد. این دکمه برای مثال به‌عنوان دکمه شاتر برای گرفتن عکس‌ها عمل خواهد کرد. اپل همچنین ممکن است قابلیت‌های دسترسی‌پذیری جدیدی را با این دکمه اکشن معرفی کند.

برای دکمه‌های ولوم نیز انتظار می‌رفت که اپل از یک دکمه منفرد بلند با مکانیسم لمسی در مدل‌ها آیفون ۱۵ استفاده کند، اما ظاهرا این طرح به خاطر مشکلات فنی متوقف شده است. هنوز خیلی زود است که درباره طراحی نهایی مدل‌های آیفون ۱۵ با ثطعیت اظهارنظر کنیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Wccftech

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253121/dummy-units-reveal-what-the-iphone-15-and-iphone-15-pro-models-could-look-like-based-on-leaks/