شرکت خودروسازی تسلا حدود ۴۰۰۰ خودرو سایبرتراک را بدلیل وجود نقص فنی در پدال گاز برای تعمیر فراخواند.

در پی گزارشاتی مبنی بر وجود نقص فنی در پدال گاز خودروهای سایبرتراک، تسلا تصمیم به توقف فروش این خودروها گرفت. این شرکت نزدیک به ۴۰۰۰ سایبرتراک را به دلیل مشکل جدی در پدال گاز فراخواند. طبق گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ آمریکا (NHTSA)، روکش پدال گاز ممکن است از جای خود جدا شده و در کفپوش خودرو گیر کند. این عمل باعث می‌شود حتی زمانی که راننده پای خود را بلند می‌کند، خودرو شتاب بگیرد.

طبق ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، این نقص احتمالا ناشی از وجود روان کننده بیش از حد روی روکش پدال است. به همین دلیل پدال ممکن است به سمت بالا بلغزد و در همان جا باقی بماند و نتواند به وضعیت قبلی خود برگردد. این امر می‌تواند منجر به شتاب ناخواسته شود و خطرات ایمنی را به همراه داشته باشد.

تسلا تایید کرده است پدال‌های گاز معیوب را بدون هیچ هزینه‌ای برای مالکان تعویض یا تعمیر خواهند کرد. فراخوان رسمی در ماه ژوئن به صورت ایمیل به مالکان خودروها ارسال خواهد شد، با این حال رانندگان نگران سایبرتراک اکنون می‌توانند با تسلا تماس گرفته و نوبت بگیرند.

تحویل خودرهای سایبرتراک به تعویق افتاده است. وجود نقص فنی در حالی رخ می‌دهد که تسلا از سال ۲۰۲۰ برای اولین بار با کاهش ۲۰ درصدی تحویل خودرو نسبت به سه ماهه قبل روبرو شده است. این شرکت همچنین برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری دست به تعدیل نیرو زده است. با وجود دوره چالش برانگیزی که تسلا داشته است، اما تسلا نشان داده است در سال ۲۰۲۴ بر کارایی تمرکز کرده است. ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت نیز قبلاً به رشد کندتر فروش در سال جدید اشاره کرده بود.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282529/tesla-recalls-almost-4000-cybertrucks-due-to-an-accelerator-pedal-issue/