به گفته یک مهندس سابق ناسا، استارتاپ او نیروی جدیدی برای استفاده در سفرهای فضایی کشف کرده است که می‌تواند منجر به ساخت پیشرانه‌ای بدون نیاز به سوخت شود.

این ادعاها توسط استارتاپ Exodus Propulsion Technologies که یکی از بنیانگذاران آن چارلز بوهلر است، صورت گرفته است. چارلز بوهلر، مهندس سابق ناسا، در گذشته بر روی مجموعه‌ای از برنامه‌های ناسا مانند ایستگاه فضایی بین‌‍المللی (ISS)، تلسکوپ فضایی هابل و شاتل فضایی کار می‌کرده است.

به گفته چارلز بوهلر «نیروی کشف شده توسط این استارتاپ، نیرویی خواهد بود که انسان‌ها از آن برای به حرکت درآوردن اجسام در ۱۰۰۰ سال آینده استفاده خواهند کرد، تا زمانی که چیز جدیدی بعد از آن کشف شود». وی افزود: «قوانینی وجود دارد که شامل حفظ و نگهداری انرژی می‌شود، اگر به درستی از آن‌ها بهره ببریم، می‌توانیم به نیروهای جدیدی برخلاف آنچه بشر کشف کرده است، دست پیدا کنیم.»

بوهلر در ادامه گفت: «طبیعت همیشه روش‌‌های خاص خود را برای انجام کارها دارد؛ وظیفه ما این است که آنچه طبیعت انجام می‌دهد را کشف کنیم و از آن استفاده کنیم.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که این استارتاپ، یافته‌های خود را در کنفرانس انرژی پیشران جایگزین (APEC) ارائه کرده است، جایی که آن‌ها توضیح دادند که پیشرانه جدید آن‌ها برخی از قوانین فیزیک را نقض می‌کند و نیرویی حدوداً ۱۰ میلی‌نیوتونی تولید می‌کند. برای مقایسه، حدودا ۱۰۰ نیوتن نیرو برای نگه داشتن یک سیب نیاز است، نیرویی بسیار بیشتر از نیرویی که توسط پیشرانه این استارتاپ تولید شده است.

بوهلر توضیح می دهد که بزرگی نیروی ساخته شده توسط پیشرانه آن‌ها در حال حاضر مهم نیست، زیرا «هر نیرویی بالاتر از صفر می‌تواند جسم را در فضا به حرکت درآورد». او در ادامه گفت: «از نظر علمی کاری که ما انجام می‌دهیم بسیار سخت است، زیرا به نظر می‌رسد این کار قوانین انرژی زیادی را نقض می‌کند.»

با این حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه ادعاهایی که بوهلر و شرکتش در مورد نیروی جدید مطرح می‌کنند، به نتیجه می‌رسد. کشف جدید مهندس سابق ناسا می‌تواند قوانین اساسی فیزیک را به چالش بکشد، با این حال اگر کشف جدید آن ها به نتیجه برسد، سیستم‌های محرکه‌ای که به سوخت نیاز ندارند، یک پیشرفت بزرگ در حوزه فضایی خواهند بود.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/283119/former-nasa-engineer-claims-he-invented-a-ground-breaking-thruster-that-doesnt-need-fuel/