به نظر می‌رسد آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ تمرکز زیادی روی قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد داشت و قابلیت‌های زیادی در این زمینه ارائه خواهد کرد.

 آپدیت بعدی ویندوز با نام رمزی Hudson Valley در حال توسعه است و احتمالا اواخر امسال با نام آپدیت ۲۴H2 منتشر خواهد شد. طبق گزارش امروز، این آپدیت برخلاف به‌روزرسانی ۲۳H2، یک آپدیت بزرگ‌ خواهد بود که علاوه بر بهبود عملکرد و امنیت سیستم‌عامل، تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی خواهد داشت.

این آپدیت احتمالا یک هوش مصنوعی کوپایلت جدید پیشرفته خواهد داشت که تجربه کاربری ویندوز را با هوش مصنوعی ادغام خواهد کرد و باعث افزایش بهره‌وری برنامه‌ها، جستجوها و موارد دیگر خواهد شد.

علاوه بر این، گفته می‌شود یکی از قابلیت‌هایی که در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ ارائه خواهد شد  امکان استفاده از قلم‌های دیجیتال برای نوشتن متن است.همچنین برای سازگاری ویندوز ۱۱ با قانون جدید DMA اروپا، کاربران امکان حذف برنامه‌های پیش‌نصب‌ بیشتری را در این سیستم‌عامل خواهند داشت.

قابلیت دیگری که به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد Voice Access نام دارد که یک دستیار صوتی است. سایر قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ شامل پشتیبانی از چندین مانیتور و میانبرهای صوتی جدید خواهد بود.

مایکروسافت همچنین قصد دارد در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ امکان نمایش تعداد کاراکترهای تایپ‌ شده در نوت پد را فراهم کند. این شرکت همچنین قصد دارد یکپارچگی ویندوز ۳۶۵ با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را بهبود ببخشد.

طبق یک گزارش جدید، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان ماهانه از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند. Windows Central گزارش داده که داده‌های داخلی مایکروسافت نشان می‌دهند که انتظار می‌رود تعداد کاربران ویندوز ۱۱ تا اوایل سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد.

ویندوز ۱۰ برای اولین بار، بیش از یک سال بعد از عرضه به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال رسیده بود که ۱۱۵ درصد سریع‌تر از ویندوز ۷ بود. دو سال طول کشید تا ویندوز ۱۱ به همان عدد برسد که نسبت به ویندوز ۱۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی کرد. ویندوز ۱۱ فقط با پردازنده‌هایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده اند و با دستگاه‌هایی که از تراشه‌های امنیتی TPM پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند.

ظاهرا  نسخه ۲۴H2 تا سپتامبر ۲۰۲۴ در اختیار کاربران ویندوز ۱۱ قرار نخواهد گرفت.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/272700/windows-11-version-24h2/