اپل قصد دارد با برگزاری رویداد WWDC 2024 از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ ژوئن (۲۱ تا ۲۵ خرداد)، به‌صورت آنلاین از نسخه جدید iOS و سایر سیستم‌عامل‌های خود رونمایی کند.

اپل به رسم همیشه در روز نخست کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان به سراغ سیستم‌عامل‌های خود می‌رود و نسخه جدیدی از آن‌ها را معرفی می‌کند؛ انتظار می‌رود این شرکت در رویداد امسال ضمن معرفی iOS 18 و iPadOS 18، از نسخه‌های جدید WatchOS، tvOS، macOS و visionOS نیز رونمایی کند.

اپل رویداد WWDC را همانند سال گذشته به‌صورت آنلاین برگزار کند اما رویداد ویژه دیگری در ۱۰ ژوئن و داخل Apple Park برگزار خواهد شد تا توسعه‌دهندگان و دانشجویان شخصا بتوانند افزون‌بر جشن‌گرفتن و تماشای مراسم اصلی، با اعضای تیم اپل ملاقات کرده و در فعالیت‌های ویژه شرکت کنند؛ شایان ذکر است که تعداد شرکت کنندگان این رویداد محدود خواهد بود.

البته همه علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان و بدون هیچگونه محدودیتی در رویداد آنلاین اپل شرکت کنند. طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، توسعه‌دهندگان در کنار داشتن دسترسی ویژه به کارشناسان اپل، نگاهی به ابزار، ساختار و قابلیت‌های جدید خواهند داشت تا به آن‌ها در ارتقای برنامه‌ و بازی‌های خود کمک کند.

همچنین در جریان رویداد WWDC 2024 علاوه‌بر برگزاری جلسات ویدیویی، فرصتی برای تعامل با طراحان و مهندسان اپل و ارتباط با اجتماع توسعه‌دهندگان سراسر جهان وجود خواهد داشت.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/279588/ios-18-is-getting-official-on-june-10-as-wwdc-2024-starts/