اپل قصد دارد در رویداد WWDC 2023 از محصولات جدیدی از جمله اولین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کند. تاکنون شایعات زیادی درباره این هدست وجود داشته است، اما حالا مشخصات آن قبل از معرفی فاش شده است.

طبق اطلاعاتی که راس یانگ از کارشناسان مطرح حوزه فناوری منتشر کرده است، هدست واقعیت ترکیبی اپل از نمایشگرهای Micro OLED با قطر ۱.۴۱ اینچ و تراکم پیکسلی ۴۰۰۰PPI و روشنایی بیش از ۵۰۰۰ نیت بهره خواهد برد.

به گفته یانگ، کاربران با پوشیدن هدست Reality Pro به‌راحتی قادر دیدن واضح همه چیز خواهند بود و نمایشگرهای دوگانه آن از نوع پنل‌های OLED با سایز ۱.۴ اینچی و حداکثر روشنایی بیش از ۵۰۰۰ نیست خواهند بود.

این نمایشگرهای پیشرفته باعث خواهند شد تا هدست واقعیت ترکیبی اپل بالاتر از سایر هدست‌های موجود در بازار قرار بگیرد. در حال حاضر، هدست متا کوئست ۲ دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰ نیت است. بنابراین روشنایی ۵۰۰ نیت عدد بسیار بالایی خواهد بود. البته متا در حال ساهت یک هدست دیگر است که گفته می‌شود که روشنایی نمایشگر آن به ۲۰ هزار نیت خواهد رسید که این هدست فعلا در مرحله ساخت نمونه اولیه است.

در بخش وضوح هم، حتی هدست متا کوئست پرو هم قادر به رقابت با هدست اپل نخواهد بود. نمایشگر کوئست پرو دارای وضوح ۱۸۳۴ در ۱۹۲۰ پیکسل است در حالیکه وضوح نمایشگرهای Reality Pro به‌گفته راس یانگ به ۴K خواهد رسید.

این اولین بار نیست که راس یانگ اطلاعاتی درباره هدست اپل فاش می‌کند. او در ماه فوریه ۲۰۲۲ نیز ادعا کرده بود که سونی در حال ساخت نمایشگرهای دوگانه ۴K برای هدست اپل است که سایز هر کدام از این نمایشگرها ۱.۴ اینچ خواهد بود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم هدست واقعیت ترکیبی اپل در نهایت با چه مشخصاتی معرفی خواهد شد.

منبع: Tomsguide

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253501/apple-mixed-reality-headset-specs-leak-right-before-wwdc-2023/