سامسونگ قرار است از لپ تاپ پرچمدار گلکسی بوک ۳ اولترا رونمایی کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره آن فاش شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در رویداد آنپکد خود که ماه آینده برگزار خواهد شد، در کنار سری گلکسی S23 خود از چندین لپ تاپ از جمله گلکسی بوک ۳ اولترا رونمایی کند.

طبق اطلاعاتی که Ishan Agarwal فاش کرده است بالاترین مدل این لپ تاپ مجهز به پردازنده نسل ۱۳ رپتور لیک Core i9-13900H اینتل خواهد بود و مدل پایه آن با پردازنده Core i7-13700H معرفی خواهد شد. این نشان می‌دهد که حتی پایین‌ترین مدل گلکسی بوک ۳ اولترا نیز مشخصات رده‌بالایی خواهد داشت و قیمت آن احتمالا بسیار بالا خواهد بود. 

از طرف دیگر این لپ تاپ دارای حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 و تا ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهد بود و از یک نمایشگر ۱۶ اینچی AMOLED با وضوح 3K بهره خواهد برد. همچنین باتری این لپ تاپ ظرفیتی برابر 76 وات ساعت خواهد داشت که ظرفیت چندان بالایی نیست و شاید کاربران در این زمینه به مشکل بر بخورند.

آقای Agarwal همچنین گفته است که گلکسی بوک ۳ اولترا مجهز به پردازنده گرافیگی GeForce RTX 4070 خواهد بود و به همراه یک شارژر ۱۷۶ وات عرضه خواهد شد.

در ضمن، وزن این لپ تاپ ۱.۸ کیلوگرم خواهد بود که کمی سنگین به نظر می‌رسد که البته برای یک لپ تاپ پیشرفته‌ای مثل آن طبیعی است. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در نهایت این لپ تاپ را با چه مشخصاتی معرفی می‌کند‌.

منبع: NT



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/245064/samsung-galaxy-book3-ultra-specifications-leak-confirms-laptop-will-run-high-end-intel-and-nvidia-hardware/