گوشی‌های شیائومی ۱۴T و ۱۴T پرو قرار است امسال معرفی شوند و حالا مشخصات آن‌ها لو رفته است.

این دو گوشی قرار است جایگزین شیائومی ۱۳T و ۱۳T پرو شوند و به نظر می‌رسد که ما با گوشی‌های قدرتمندی روبرو خواهیم بود.

طبق اطلاعات فاش شده، شیائومی ۱۴T مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا خواهد بود در حالیکه ۱۴T پرو از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ بهره خواهد برد.

با این‌حال، هر دو گوشی شیائومی ۱۴T و ۱۴T پرو دارای دوربین‌ها و باتری یکسانی خواهند بود و صرفا از نظر پردازشی باهم تفاوت خواهند داشت.

سال گذشته گوشی‌‌های شیائومی ۱۳T و ۱۳T پرو با وعده دریافت چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال آپدیت‌های امنیتی معرفی شدند.

در داخل ۱۳T پرو از تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس استفاده شده، در حالیکه ۱۳T از تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰-اولترا بهره می برد. هر دو مجهز به باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند، اما فقط مدل پرو از شارژ سریع تا ۱۲۰ وات برای شارژ کامل در عرض ۱۹ دقیقه پشتیبانی می‌ کند.

هر دو گوشی از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت و وضوح ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل بهره می‌برند و هر دو دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند. فقط مدل پرو از Wi-Fi 7 پشتیبانی میکند. هر دو گوشی در رنگ های آبی، سبز و مشکی ارائه شده‌اند.

هر دو گوشی مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۲۸ اینچی، یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هستند.

قیمت شیائومی ۱۳T پرو از ۶۴۹ پوند (۷۹۰ دلار) شروع می‌شود، در حالیکه قیمت پایه ۱۳T برابر با ۵۴۹ پوند (۶۶۹ دلار) است

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/281873/xiaomi-14t-phones/