الا اروین (Ella Irwin) مدیر امنیت توییتر دیروز از این شرکت استعفا داد. او این موضوع را در مصاحبه با رویترز تائید کرده است. استعفای اروین دقیقا همان روزی اتفاق افتاده که ایلان ماسک از او به خاطر محدود کردن مستند ?What Is a Woman انتقاد کرده بود.

اروین از نوامبر ۲۰۲۲ بعد از استعفای یوئل روث مسئولیت واحد امنیت توییتر را بر عهده گرفته بود. توییتر تحت مدیریت ماسک تعداد زیادی از کارکنان خود را اخراج کرد و همچنین از سوی سازمان‌های رگلاتوری به‌ویژه اتحادیه اروپا به‌خاطر اقدام برای اصلاح محتوا تحت بازرسی قرارر دارد.

توییتر مجبور است که از تاریخ ۲۵ آگوست از قانون Digital Services Act اتحادیه اروپا تبعیت کند که هدف ان مقابله با انتشاز اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی است. اروین از ارائه توضیح درباره دلیل استعفای خود خودداری کرده است. او به وال استریت ژورنال گفته است که همیشه در کارش صادق بوده است. او یکسال پیش به توییتر ملحق شد و به‌طور عمومی از اقدامات این شرکت تحت مدیریت ماسک دفاع کرده است.

با این حال، یوئل روث که در ماه نوامبر و مدتی بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک استعفا داد دلیل کناره‌گیری خود از توییتر را توضیح داده بود. او گفته بود که « یکی از محدودیت‌های من این است که آیا توییتر توسط دستورات دیکتاتوری اداره خواهد شد یا از طریق سیاست‌. با توجه به شرایط به وجود آمده، دیگر نیازی به من نیست.» روث همچنین از اخراج گسترده کارکنان توییتر توسط ماسک انتقاد کرده بود.

ماسک در واکنش به انتقادهایی که به خاطر محدودیتی که برای مستند ?What Is a Woman در توییتر ایجاد شده بود گفت که این اشتباه از سوی برخی کارکنان توییتر اتفاق افتاده است و هرگز نباید چنین محدودیتی ایجاد می‌شد. البته ماسک گفت که تبلیغ‌کنندگان محتوا در توییتر این حق را دارند که با نمایش تبلیغات خود در این مستند مخالفت کنند.

ماسک با این اظهارات به نوعی تائید کرد که استعفای اروین مربوط به مستند مذکور می‌شود. توییتر این فیلم را به عنوان محتوای نفرت‌پراکن برچسب زده بود و به‌طور کامل آن را محدود کرده بود. اما حالا تمام محدودیت‌های آن برداشته شده است و خود ایلان ماسک درباره آن توییت زده است و کاربران را تشویق به تماشای آن کرده است.

منبع: Arstechnica

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253713/twitter-safety-chief-resigns-after-musk-criticizes-decision-to-restrict-film/