سامسونگ در گلکسی S23 اولترا از فناوری ترکیب پیکسلی با خروجی ۱۲ تا ۱۲.۵ مگاپیکسل برای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره برده است. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت روی یک یک سنسور دوربین ۴۳۲ تا ۴۵۰ مگاپیکسلی کار می‌کند.

به‌ گفته‌ یک افشاگر به نام Revegnus، سامسونگ در حال توسعه نسل جدید سنسورهای دوربین ISOCELL HW است که شامل یک سنسور با سایز تقریبا ۱ اینچی به نام HW1 با وضوح ۴۳۲ مگاپیکسل (سنسور ۱/۱.۰۵ اینچی) و اندازه پیکسلی ۰.۵۶ میکرومتر و سنسور دیگر با نام HW2 دارای وضوح ۴۳۲ مگاپیکسل و تقریبا ۱ اینچی (۱/۱.۰۷ اینچ) و اندازه پیکسلی ۰.۵ میکرومتر خواهد بود.

Revegnus می‌گوید که سامسونگ در آینده نزدیک ممکن است از این سنسورها در یک گوشی گلکسی S اولترا استفاده کند. به گفته این افشاگر، گلکسی فولد ۶ همچنان از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN3 گلکسی زد فولد ۵ استفاده خواهد کرد، اما گلکسی فولد ۷ از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP5 با سایز ۱/۱.۳ اینچی و اندازه پیکسلی ۰.۵ میکرومتر بهره خواهد برد.

در ماه آگوست فاش شد که سنسورهای ISOCELL جدید سامسونگ که در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تولید خواهند شد شامل یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP7 با پیکسل‌های ۰.۶ میکرومتر، یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN6 و یک سنسور ۴۴۰ مگاپیکسلی HU1 خواهند بود.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی تبلیغات یک دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی را برای گلکسی S2x اولترا شروع خواهد کرد. ظاهرا گلکسی S24 اولترا مجهز به این سنسور نخواهد بود، بنابراین شاید گلکسی S25 اولترا در سال ۲۰۲۵ از این سنسور بهره ببرد. همچنین این احتمال وجود دارد که گلکسی S26 اولترا یا گلکسی S27 اولترا اولین گوشی گلکسی سامسونگ با سنسور دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی باشد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/262949/we-could-see-a-432mp-camera-on-a-galaxy-s-ultra-handset-in-the-near-future/