تهیه‌ی پشتیبان از فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها و انتقال آن‌ها به یک کامپیوتر جدید معمولاً فرآیندی طولانی است اما حالا مایکروسافت با قابلیت Restore Apps در ویندوز ۱۱ این فرآیند را به امری آسان تبدیل خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

غول فناوری آمریکایی در کنفرانس مایکروسافت بیلد اعلام کرد که با قابلیت Restore Apps، اطلاعات و محل قرارگیری فایل‌ها و اپلیکیشن‌های کاربران را به سیستم جدید آن‌ها منتقل خواهد کرد. همچنین تمامی اپلیکیشن‌های موجود در نوار وظیفه و تمامی آیکون‌های دسکتاپ کاربران نیز به سیستم جدید آن‌ها اضافه خواهد شد. البته این قابلیت کاملاً اختیاری بوده و شما می‌توانید به طور کلی آن را نادیده بگیرید.

کاربران برای استفاده از قابلیت Restore Apps، که به صورت خودکار اطلاعات کاربران را در فضای ابری ذخیره می‌کند، به یک حساب رسمی مایکروسافت نیاز خواهند داشت. کاربران همچنین می‌توانند همانند قبل پس از آپلود اطلاعات خود در وان درایو، آن‌ها را به صورت دستی روی سیستم جدید خود دانلود و استفاده کنند. در حال حاضر قابلیت Restore Apps در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر قابل استفاده است و مایکروسافت هنوز تاریخ عرضه‌ی آن برای عموم را اعلام نکرده است.

منبع: PCWorld

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252900/microsoft-making-migrating-to-a-new-pc-easier/