هواوی لپ‌تاپ MateBook X Pro 2024 را با وزن بسیار سبک معرفی کرد. این لپ‌تاپ فقط ۹۸۰ گرم وزن دارد.

لپ‌تاپ هواوی MateBook X Pro 2024 علیرغم کاهش وزن ۳۰ درصدی نسبت به مدل ۲۰۲۳، قدرتمندتر از آن است و بالاترین نسخه آن مجهز به پردازنده Intel Ultra 9 (185H) با عملکرد ۶۰ درصد سریع‌تر از Core i7 (1360P) در مدل سال ۲۰۲۳ است و همچنین مجهز به کارت گرافیک جدید Arc می‌باشد.

مدل پایه MateBook X Pro 2024 از پردازنده Ultra 7 (155H) در کنار ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد و ۱۱۰۰۰ یوان (۱۵۲۰ دلار / ۱۴۲۰ یورو) قیمت دارد.برای خرید نسخه ۳۲ گیگابایتی آن باید ۱۵۰۰ یوان بیشتر بپردازید. اما مدل Core Ultra 9 با ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD دارای قیمت ۱۵۰۰۰ یوان است. پیش‌سفارش این لپ‌تاپ ار امروز آغاز شده و فروش آن از چند روز دیگر شروع خواهد شد.

ما در اینجا با یک لپ‌تاپ ۱۴.۲ اینچی سروکار داریم که از نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد و دارای وضوح ۳۱۲۰ در ۲۰۸۰ پیکسل است.

لازم به ذکر است که پردازنده‌های Ultra اینتل مجهز به شتاب‌دهنده‌‌های هوش مصنوعی هستد که برای انجام کارهای مصنوعی کاربرد دارند.

انرژی این لپ‌تاپ را یک باتری ۷۰ وات‌ساعتی است با شارژ سریع ۱۴۰ وات تامین می‌کند و با ۱۰ دقیقه شارژ آن می‌توان تا ۳ ساعت کار کرد.

لپ‌تاپ هواوی MateBook X Pro 2024 داری درگاه USB-C و دو پورت تاندربولت ۴ است و از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ دارای وب‌کم ۱۰۸۰p و چهار میکروفون داخلی و شش اسپیکر است.

این لپ‌تاپ در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود و وزن بسیار پایینی دارد که آن را سبک‌تر از مک‌بوک پرو ۱۴ و مک‌بوک ایر اپل می‌کند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/281732/matebook-x-pro-2024/