به تازگی هواوی از لپ‌تاپ MateBook 14 2024 رونمایی کرده است که از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی بهره می‌برد.

هواوی تغییرات زیادی را در لپ‌تاپ MateBook 14 2024 اعمال کرده است که از آن‌ها می‌توان به استفاده از یک طراحی نشاط آور با رنگ سبز در این لپ‌تاپ اشاره نمود که جایگزین رنگ نقره‌ای متالیک شده است. لپ‌تاپ جدید هواوی به یک نمایشگر لمسی OLED با اندازه ۱۴.۲ اینچی و رزولوشن ۲.۸K در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است.

این نمایشگر از رنگ ۱۰ بیتی، درجه‌بندی دقیق رنگ ΔE < 1 و طیف‌های رنگی P3، sRGB و Adobe RGB پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، بهره‌مندی از کاهش نور PWM با فرکانس بالای ۱۹۲۰ هرتز، نسبت تصویر ۳:۲ و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت از ویژگی‌های دیگر نمایشگر محصول جدید هواوی هستند.

در زیر بدنه این لپ‌تاپ آخرین تراشه‌های Core Ultra 5 و Core Ultra 7 اینتل با قابلیت‌های هوش مصنوعی قرار دارند که به گرافیک داخلی مبتنی بر ARC این شرکت مجهز شده‌اند. ناگفته نماند که لپ‌تاپ نام‌برده از ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد.

این لپ‌تاپ دارای یک باتری با ظرفیت ۷۰ وات ساعت است که به ادعای هواوی می‌تواند تا ۱۹ ساعت درصورت پخش ویدیویی با وضوح ۱۰۸۰p شارژدهی داشته باشد؛ در همین حال یک شارژر ۶۵ واتی معمولی به همراه این محصول عرضه می‌شود. از ویژگی‌های دیگر لپ‌تاپ هواوی MateBook 14 2024 می‌توان به دوربین آن با وضوح ۱۰۸۰p و دو میکروفون جهت استفاده در ویدیو کنفرانس‌ها اشاره کرد.

لپ‌تاپ هواوی MateBook 14 2024

هواوی همچنین لپ‌تاپ جدید خود را به سیستم خنک‌کننده Shark Fin با دو فن برای خنک نگه‌داشتن آن مجهز کرده است. این لپ‌تاپ جذاب هواوی علاوه‌بر یک کیبورد با اندازه بزرگ، از یک پورت USB-C، دو پورت USB-A 3.2 Gen 1، یک درگاه HDMI در کنار یک جک ۳.۵ میلیمتری صدا برخوردار است. در همین وای فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی، بلوتوث ۵.۱ و آنتن Metaline هواوی برای بهبود آنتن‌دهی در کنار ویندوز ۱۱ نسخه Home را می‌توان از ویژگی‌های دیگر این دستگاه دانست.

قیمت نسخه‌های مختلف لپ‌تاپ هواوی MateBook 14 2024 در اروپا به صورت زیر است:

  • لپ‌تاپ هواوی MateBook 14 2024 با پردازنده Core Ultra 5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD در کنار ۱۶ گیگابایت رم: ۱,۰۹۹ یورو (۶۷.۷ هزار پزو فیلیپین)
  • لپ‌تاپ هواوی MateBook 14 2024 با پردازنده Core Ultra 5 و ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD در کنار ۱۶ گیگابایت رم: ۱,۱۹۹ یورو (۷۳.۹ هزار پزو فیلیپین)
  • لپ‌تاپ هواوی MateBook 14 2024 با پردازنده Core Ultra 7 و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD در کنار ۱۶ گیگابایت رم: ۱,۱۹۹ یورو (۸۶.۲ هزار پزو فیلیپین)

البته این لپ‌تاپ در اروپا دسترس می‌باشد که انتظار می‌رود هواوی عرضه آن را برای کشور فیلیپین نیز اعلام کند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/285044/huawei-matebook-14-2024-is-now-official/