تصاویر و مشخصات لپ‌تاپ Yoga Slim 7 14 2024 لنوو فاش شده است که نشان می‌دهد این لپ‌تاپ از تراشه اسنپدراگون X Elite با طراحی نازک و بدون فن بهره می‌برد.

البته درباره اینکه لپ‌تاپ Yoga Slim 7 14 2024 لنوو بدون فن خواهد بود مطمئن نیستیم زیرا کاربر WalkingCat با انتشار تصاویر این لپ‌تاپ در شبکه اجتماعی ایکس، هیچگونه اشاره‌ای به مشخصات آن نکرده است. با این حال تصاویر فاش‌شده ظاهر زیبای لپ‌تاپ جدید لنوو را از تمام جهات نشان می‌دهند که فاقد سوراخ‌های تهویه روی بدنه خود است.

آنچه که می‌دانیم این است که لپ‌تاپ نام‌برده مانند لپ‌تاپ Yoga Slip 7 14 از نمایشگر ۱۴.۵ اینچی بهره می‌برد. از سوی دیگر ظرفیت باتری و پایداری آن هنوز مشخص نشده است؛ با این حال کوالکام وعده‌های بزرگی درباره تراشه اسنپدراگون X Elite داده و ادعا کرده است که این تراشه علاوه‌بر رقابت با پردازنده نسل سیزدهم اینتل، ۶۸ درصد برق کمتری مصرف خواهد کرد.

از دیگر جزئیات موجود در تصاویر منتشرشده می‌توان به مجهزبودن لپ‌تاپ جدید لنوو به هوش مصنوعی کوپایلت اشاره کرد. باتوجه به اینکه مایکروسافت شرط تائیدشدن رایانه‌ها به عنوان رایانه مبتنی بر هوش مصنوعی را بهره‌مندی از ۱۶ گیگابایت رم و قدرت محاسباتی چهل TOPS تعیین کرده است؛ پردازنده عصبی Hexagon در تراشه اسنپدراگون X Elite با قدرت چهل و پنج TOPS، تائیدیه مایکروسافت را دریافت خواهد کرد.

گفتنی است که پردازنده‌های رایزن پرو سری ۸۰۰۰ شرکت AMD واجد شرایط تعیین‌شده توسط مایکروسافت نمی‌باشند زیرا نسخه‌های دسکتاپ و موبایل این پردازنده‌ها به ترتیب قادر به ارائه قدرت محاسباتی سی و نه و شانزده TOPS هستند. تراشه عصبی قدرتمند لپ‌تاپ Yoga Slim 7 14 2024 لنوو موجب خواهد شد تا این لپ‌تاپ به جای استفاده از فضای ابری، امور مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌صورت محلی اجرا کند.

بنابراین درصورتی که استفاده از هوش مصنوعی برای شما اهمیت بالایی دارد، هنگام خرید لپ‌تاپ به توانایی دستگاه در اجرای آن به‌صورت محلی دقت کنید. علاوه‌بر شرکت لنوو، سامسونگ در حال کار روی یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون X Elite می‌باشد که طبق شایعات، گلکسی بوک ۴ اج نام دارد. مایکروسافت نیز تصمیم دارد تا تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سرفیس را با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون عرضه کند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282395/lenovo-yoga-slim7-14-2024/