بعد از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر، این شرکت از او شکایت کرد و حالا قرار است اولین جلسه دادگاه مهرماه برگزار بشود. در همین راستا وکلای ماسک از قاضی دادگاه خواسته‌اند که توییتر باید اسناد مرتبط با اکانت‌های فیک خود را ارائه کند. 

در حالیکه ماسک قرار بود توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند، ادعای او درباره تعداد اکانت‌های فیک توییتر باعث شد تا اختلافاتی در این زمینه ایجاد بشود بطوریکه ماسک تعداد اکانت‌های فیک توییتر را حدود ۲۰ درصد می‌داند، اما خود توییتر می‌گوید که تعداد آن‌ها کمتر از ۵ درصد است. 

وکلای ماسک از قاضی دادگاه خواسته‌اند تا اسامی کارمندان توییتر را که در کار محاسبه تعداد اکانت‌های فیک این شبکه اجتماعی هستند در دسترس آن‌ها قرار بدهد.‌ در حالیکه اسامی درخواستی شامل ۲۲ کارمند توییتر می‌شود، اما قاضی دادگاه گفته است که فقط به یکی از آن‌ها دسترسی دارد که نامش Kayvon Beykpour است و چند ماه پیش از توییتر اخراج شده بود. 

این شخص در واقع رئیس واحد محصولات توییتر بوده است و به‌گفته وکلای ماسک بیش از هر فرد دیگری در جریان نحوه محاسبه تعداد اکانت‌های فیک توییتر قرار دارد. او در سال ۲۰۱۵ به توییتر محلق شده بود و سه ماه پیش توسط پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر اخراج شد. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم حضور او در دادگاه و اظهاراتش چه تاثیری روی رای دادگاه خواهد داشت. ماسک اخیرا گفته بود که فقط در صورتی که نحوه محاسبه تعداد اکانت‌های فیک توییتر را بداند حاضر به خرید این شرکت است. او همچنین به‌تازگی ۷.۹۲ میلیون دلار از سهام شرکت تسلا را برای داشتن بودجه لازم برای خرید احتمالی توییتر را فروخته بود.

منبع: Techspot



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/230115/%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D9%88-%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AF/