گوگل در رویداد جدید خود به این موضوع اشاره کرد که قصد دارد هوش مصنوعی را در بسیاری از محصولات و برنامه‌های خود بکار بگیرد و Magic Compose یکی از مواردی است که زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم در دسترس قرار گرفت.

بااینکه گوگل اعلام کرد که این قابلیت در تابستان امسال برای کاربران آمریکا عرضه می‌شود، اما نسخه قابل تست این قابلیت در برنامه گوگل مسیج اندروید وجود دارد و باید به نسخه بتای این برنامه رجوع کنید و در کنار استفاده از یوسیم ،زبان برنامه و تلفن همراه شما نیز انگلیسی باشد.

اگر از اتفافات رویداد گوگل خبر ندارید، Magic Compose می‌تواند پیام‌هایی با حس و حال مختلف را از طریق هوش مصنوعی تولید و ارسال کند و سکان مدیریت بخش پیام‌ها را به دست بگیرد. به عنوان نمونه، هوش مصنوعی می‌تواند پیام‌هایی را در سبک هیجان زده، آرام، با سبک نوشتار شکسپیر، شاعرانه، رسمی و همچنین کوتاه بنویسد.

نکات امنیتی

همانطور که در بخش پشتیبانی مشاهده می‌کنید، Magic Compose تا ۲۰ پیام شما را به سرور گوگل ارسال می‌کند تا با سبک نگارش شما آشنا شود. بااینحال، اگرچه گوگل قول داده که با دریافت چند نمونه از پیام‌ها، بقیه آنها پاک خواهند شد، اما باید قبل از فعال کردن این قابلیت با این موضوع کنار بیایید.

اگرچه، باید قبول کنید که گوگل از پیام‌های شما به شکل مسئولانه استفاده خواهد کرد. اما مشخص نیست که این اقدام تاثیری روی رمزگذاری End to End می گذارد؟ و آیا پیام‌ها از دید افراد دیگر در امان هستند؟

یکی دیگر از قابلیت‌های عرضه شده در رویداد گوگل، SGE یا موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که فهرست انتظار آن دیروز در دسترس قرار گرفته و گوگل قصد دارد تا کاربران زیادی را برای تجربه این قابلیت جمع کند.

آیا به بات برای نوشتن پیام ها نیاز داریم؟

بسیاری از برنامه‌های گوگل مانند:جی میل و گوگل مسیج اندروید از قابلیت ارائه پیشنهادات برای نوشتن پیام‌های کوتاه و همچنین ریپلای کردن بهره مند هستند و در کنار رد کردن و حتی قبول کردن برخی درخواست‌ها و یا سوالات، مخاطب را از قرار گرفتن شما در شرایط مختلف آگاه می‌کند.

اگرچه چنین قابلیت‌هایی کاربردی هستند و جواب‌های کوتاه و مفهومی را به مخاطب ارسال می‌کنند، اما درک در دسترس قرار دادن بخش پیام‌ها و ارتباط هوش مصنوعی با خانواده و دوستان به جای شما می‌تواند تا حدی ترسناک و غیر واقعی باشد.

Magic Compose  گوگل  "قابلیت Magic Compose گوگل در دسترس قرار گرفت"

چت بات‌هایی مانند: ChatGPT به شکلی قوی هستند که می‌توانند جملات و پیام‌های واقعی و تحسین برانگیزی بنویسند. به علاوه، قدرت آنها در نوشتن شعر و داستان سرایی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که ممکن است برخی از کاربران به جای وقت گذاشتن به نوشتن پیام‌ها، به هوش مصنوعی وابسته شوند.

Magic Compose در نوشتن پیام‌هایی با سبک شکسپیر بسیار جالب و خنده‌دار است و اگر قصد دارید تا پیام‌های خاصی را برای مخاطبین خود ارسال کنید، این قابلیت می‌تواند تا حدی به بهینه سازی وقت کمک کند. بااینحال، پوشیدن لباس انسان توسط هوش مصنوعی کمی عجیب به نظر برسد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253211/google-messages-ai-powered-magic-compose-feature-is-rolling-out-now/