یک گزارش جدید ادعا کرده که سری آیفون ۱۶ اپل شاهد بازگشت فناوری تائید هویت اثر انگشت Touch ID نخواهد بود.

این اطلاعات یک کارشناس IC در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده است که سابقه خوبی در به اشتراک گذاری اطلاعات درست درباره برنامه‌های اپل دارد. به گفته این کارشناس، اکثر تجهیزاتی که برای ساخت Touch ID آیفون اسفاده می‌شوند، اکنون برای همیشه خاموش شده‌اند و تنها واحدهای باقی‌مانده صرفا برای نسل سوم آیفون SE استفاده می‌شوند.

بنابراین اپل هیچ برنامه ای برای احیای Touch ID به عنوان روشی برای تائید هویت در آیفون‌های آینده خود ندارد. ضمنا تاکنون هیچ شایعه‌ قابل‌اعتمادی درباره بازگشت فناوری اسکن اثر انگشت اپل برای سری آیفون ۱۶ وجود نداشته است.

حتی گزارش‌های وجود دارد مبنی بر اینکه نسل چهارم آیفون SE نیز از فناوری Face ID بهره خواهد برد و جایگزین آخرین مدل آیفونی خواهد شد که هنوز دارای Touch ID است. با این حال، شایعاتی وجود دارد که می‌گویند اپل در حال کار روی فناوری اثر انگشت زیر نمایشگر است که احتمالا در سال ۲۰۲۶ ارائه خواهد شد.

منبع مذکور سال گذشته ادعا کرده بود که آیفون ۱۴ تراشه A15 را حفظ خواهد کرد و A16 منحصر به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو خواهد بود. همین منبع اخیرا ادعا کرده که اپل سال آینده از یک فرآیند ساخت متمایز برای تراشه‌ آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس استفاده خواهد کرد که با تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو متفاوت خواهد بود تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/266734/report-touch-id-will-not-return-on-iphone-16/