نینتندو سوییچ ۲ احتمالا از نسل پنجم حافظه V-NAND سامسونگ با حداکثر سرعت خواندن ۱.۴ گیگابایت‌بر‌ثانیه استفاده می‌کند و پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

اخیراً یک افشاگر با نام Doctre81 جزییات جدیدی از کنسول جدید نینتندو در ویدئوی خود به اشتراک گذاشته است و ما را با نوع حافظه استفاده شده در این کنسول آشنا می‌کند. در این ویدئو، صفحه لینکدین یکی از مدیران ارشد سابق بخش دستگاه‌های الکترونیک سامسونگ که تا سال ۲۰۱۹ در این شرکت حضور داشته، نشان داده شده است و در مسئولیت‌های وی، توسعه یک NAND Flash Controller برای یک کنسول شرکت نینتندو به چشم می‌خورد.

از دیگر فعالیت‌های مدیر سابق شرکت سامسونگ می‌توان به توسعه کارت امن eMMC با پشتیبانی از نسل پنجم حافظه V-NAND Flash سامسونگ اشاره کرد، که به نظر می‌رسد نه تنها با توسعه دستگاه NAND Flash Controller برای نینتندو مطابقت دارد، بلکه با اطلاعات دیگری مانند توسعه روش‌های افزایش امنیت برای سخت افزار نامشخص و طراحی یک PUP IP جدید (راه حل سخت افزاری جهت غیرقابل کلون سازی) نیز همخوانی دارد.

کنسول نینتندو سوییچ ۲ از سرعت خواندن بیشتری نسبت به نسل قبل خود بهره می‌برد و می‌تواند به سرعت خواندن ۱.۴ گیگابایت‌بر‌ثانیه دست پیدا کند، این امر با استفاده از نسل پنجم حافظه‌های V-NAND سامسونگ محقق خواهد شد. هرچند طبق استانداردهای امروزی، می‌توان گفت که استفاده از نسل پنجم این فناوری تا حدودی قدیمی است، چرا که شرکت سامسونگ در حال کار بر روی نسل نهم و نسل دهم حافظه V-NAND خود است و برنامه دارد تا نسل دهم این حافظه‌ را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد کنسول نینتندو سوییچ ۲ فاش نشده است، اما احتمالا این شرکت مجددا برای تراشه کنسول خود با شرکت انویدیا وارد همکاری خواهد شد. احتمالا می‌توانیم در کنسول آینده نینتندو شاهد استفاده از تراشه T239 ساخت شرکت انویدیا باشیم که یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با تراشه Tegra X1 نینتندو سوییچ خواهد بود. طبق شایعات این تراشه از ویژگی‌هایی مانند NVIDIA DLSS و Ray Reconstrunction پشتیبانی می‌کند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282819/nintendo-switch-2-samsung-v-nand/