سری شیائومی ۱۳ اخیرا در چین معرفی شد، اما مدل شیائومی ۱۳ اولترا در کنار آن‌ها معرفی نگردید. حالا اطلاعات تازه‌ای درباره این مدل فاش شده است.

اخیر گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه شیائومی ۱۳ اولترا در ماه آوریل امسال (فروردین‌ماه) با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معرفی خواهد شد. حالا این گوش تاییدیه IMEI را دریافت کرده است.  ‌

وب‌سایت Xiaomiui گزارش داده است که یک دستگاه مرموز در دیتابیس IMEI رویت شده است که به احتمال زیاد همان گوشی شیائومی ۱۳ اولترا خواهد بود. این گوشی با شماره مدل 2304FPN6DG برای نسخه جهانی و شماره مدل 2304FPN6DC برای نسخه چینی ثبت شده است و به نظر می‌رسد با نام رمزی Ishtar در حال توسعه است.

طبق اسناد IMEI، گوشی شیائومی ۱۳ اولترا رابط کاربری MIUI 14 را بر پایه اندروید ۱۳ اجرا خواهد کرد و مجهز به یک تراشه کوالکام با نام SM8550 (احتمالا اسنپدرگون‌ ۸ نسل ۲) خواهد بود. سایر مشخصات این گوشی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با این خال، برخی گزارش‌ها به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی برای آن اشاره کرده‌اند. این گوشی همچنین ممکن است از یک دوربین پریسکوپ پیشرفته بهره ببرد. نمایشگر آن نیز احتمالا از نوع E6 Super AMOLED سامسونگ با لبه‌های خمیده خواهد بود.‌

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم شیائومی برای این گوشی چه فکرهایی در سر دارد و آن را چه زمانی معرفی خواهد کرد.

منبع: Gizmochina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/245176/alleged-xiaomi-13-ultra-appears-online-with-chipset-and-software-details/