اپل به‌تازگی با یک شکایت جدید از سوی کاربران آیفون مواجه شده است که در آن ادعا شده این شرکت اقدام به جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران کرده است. این شکایت در دادگاه نیویورک آمریکا ثبت شده و هم‌اکنون در حال بررسی است. 

در این شکایت آمده است که اپل به اطلاعات مهمی از جمله چگونگی استفاده کاربران از گوشی‌های خود، گرایش جنسی و عقاید مذهبی‌شان دسترسی پیدا کرده است و به این ترتیب حریم خصوصی آن‌ها را زیر پا گذاشته است.  

 این شکایت، از نوع شکایت دسته‌جمعی است که توسط تعداد کثیری از کاربران آیفون ثبت شده است و نکته اصلی این شکایت آن است که در آن ادعا شده است اپل به‌طور کاملا آگاهانه این کار را انجام داده است و کاملا در جعت عکس ادعاهایش در زمینه حفظ حریم خصوصی عمل کرده است. 

اپل در این پروژه سعی کرده درباره همه چیز اطلاعات جمع کند که شامل اطلاعاتی درباره رفتار کاربران در اپلیکیشن‌های مختلف مثل اپ استور، اپل موزیک،‌ اپل تی‌وی و استاکز می‌شوند. همه این اطلاعات می‌تواند یک شمای کلی از شخصیت هر فرد در اختیار اپل قرار دهد و نوع گرایس جنسی، عقاید مذهبی و علایق سیاسی او را مشخص کند. این اطلاعات همچنین از طریق شماره آیدی هر کاربر ذخیره شده و آدرس ایمیل و شماره تلفن او کاملا مشخص بوده است. 

اپل هنوز واکنشی به این شکایت نداده است و علیرغم اینکه این شرکت بارها روی حفظ حریم خصوصی افراد تاکید کرده اما می بینیم که همه اطلاعات کاربران آیفون را جمع‌آوری کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. حالا باید منتطر بمانیم و ببینیم که رای دادگاه نیویورک چه خواهد بود. 

منبع: Gizmochina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/245013/apple-faces-potential-payout-to-iphone-users-for-collecting-their-data/