اپل اخیرا به دلایل مختلفی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است و حالا چند شرکت استریم موزیک از جمله اسپاتیفای و دیزر از این شرکت شکایت کرده‌اند.

این شرکت‌ها با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا از این سازمان خواسته‌اند که درباره رفتارهای انحصارگرایانه اپل تحقیق کند، چراکه سیاست‌های تک قطبی اپل کاملا به ضرر این شرکت‌ها تمام شده است و آن‌ها نمی‌توانند این وضع را تحمل کنند.

وب‌سایت MacRumors گزارش داده است که روسای شرکت‌های اسپاتیفای و چندین شرکت استریم موزیک نامه‌ای به کمیسیون آنتی‌تراست اتحادیه اروپا ارسال کرده‌اند که مضمون‌کلی آن شکایت علیه رفتار غیررقابتی اپل در اپ استور و چند پلتفرم دیگرش است.

این شرکت‌ها معتقدند که اپل از قدرت خود در پلتفرم‌هایش سوء استفاده کرده است و اجازه رقابت منصفانه را به سایر توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها نمی‌دهد. اتحادیه اروپا تاکنون در موارد مختلفی، از اپل تحقیق کرده است و احتمالا این‌بار نیز به درخواست شرکت‌های مذکور پاسخ مثبت خواهد داد.

این اتحادیه همچنین قوانینی در جهت مقابله با انحصارگرایی شرکت‌های بزرگ فناوری مثل اپل تصویب کرده است و مثلا در زمینه استاندارد USB-C، اپل ملزم به استفاده از آن روی گوشی‌های آیفون خود شده است. اتحادیه اروپا همچنین از اپل خواسته است که اجازه نصب اپلیکیشن‌ها را از طریقی به غیر از اپ استور به کاربران بدهد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اتحادیه در رابطه با شکایت اسپاتیفای و چند شرکت دیگر چه اقداماتی انجام خواهد داد.

منبع: Wccftech



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/245048/spotify-deezer-more-have-written-a-letter-to-the-eu-commissioner-for-competition-calling-out-apple-for-its-anti-competitive-practices/