شرکت OpenAI توسعه‌دهنده چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT توجه خود را به آسیا معطوف کرده است و از افتتاح اولین دفتر خود در شهر توکیو ژاپن خبر داد.

این شرکت آقای تادائو ناکازاکی را به عنوان رئیس دفتر خود در ژاپن منصوب کرده است. او مسئولیت ابتکارات بازاریابی و تجاری را بر عهده خواهد داشت. تصمیم OpenAI برای افتتاح دفتر در آسیا تنها یک طرح توسعه نیست، بلکه حرکت استراتژیکی است که جدیت شرکت را در مورد حضور خود در آسیا انعکاس می‌دهد.

سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI به اهمیت هوش مصنوعی در دنیای مدرن و تأثیر بالقوه آن اشاره کرده است. توسعه بازار به ژاپن درها را برای مشاغلی باز خواهد کرد که بتوانند از مدل جدید GPT-4 که سازگار با زبان ژاپنی است استفاده کنند.

به گفته این شرکت، شرکت‌های ژاپنی مانند Daikin، تویوتا و دولت‌های محلی در حال حاضر از ChatGPT برای بهبود کارایی استفاده می‌کنند.

OpenAI آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی و توسعه دهنده چت‌بات معروف ChatGPT می‌باشد این شرکت به خاطر فناوری‌های پیشرفته یادگیری عمیق، به ویژه مدل‌های زبانی مانند GPT به شهرت دست یافته است. نوآوری‌های آنها در بسیاری از زمینه‌ها از جمله سیستم‌های خودگردان، پزشکی، مالی و صنعت بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/281982/openai-to-open-first-office-in-asia/