اپل خود را برای معرفی آیفون ۱۶ آماده می‌کند و به نظر می‌رسد که این گوشی به جای دکمه‌های فیزیکی از دکمه‌های لمسی بهره خواهد برد.

بر اساس یک گزارش جدید، اپل اخیر سفارش تولید دکمه‌های لمسی خازنی را به شرکتی به نام Advanced Semiconductor Engineering داده است که قرار است در آیفون ۱۶ استفاده شوند.

اگر این خبر صحت داشته باشد برای اولین بار شاهد چنین قابلیتی در گوشی‌های آیفون خواهیم بود که می‌تواند برای کاربران جالب باشد.

از طرف دیگر، امکان عرضه آیفون ۱۶ با حافظه و رم بیشتر به خاطر قابلیت‌های هوش مصنوعی وجود دارد که این موضوع می‌تواند اهمین زیادی برای خریداران داشته باشد.

طبق شایعات، آیفون ۱۶ یا با ۸ گیگا‌بایت رم یا با ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و حتی ممکن است هر دو ارتقا را همزمان داشته باشد تا فضا و حافظه مورد نیاز برای پردازش هوش مصنوعی مولد را داشته باشد.

برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۵ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه (مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز در دسترس بودند) عرضه شد. بنابراین اضافه شدن فضای بیشتر برای هوش مصنوعی مولد برای آیفون‌های امسال می‌تواند ضروری باشد.

ما دقیقا نمی‌دانیم ویژگی‌‌های هوش مصنوعی اپل چه خواهد بود، اما تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که iOS18 با مجموعه‌ای از ابزار‌های هوش مصنوعی مولد مشابه با سایر گوشی‌هایی که دیده‌ایم عرضه خواهد شد (جالب این است که گوگل نیز ممکن است کمک‌کننده باشد).

اخیرا بلومبرگ گزارش داده بود که iOS 18 بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ آی‌اواس با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی خواهد بود.

ظاهرا اپل می‌خواهد برای رقابت با گوگل و سامسونگ، قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را به iOS 18 بیاورد. بلومبرگ گفته است که اپل ممکن است هیچ تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون ۱۶ ایجاد نکند، اما iOS 18 چیزی فراتر از حد معمول خواهد بود تا مشتریان را به خرید یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ ترغیب کند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282938/iphone-16-physical-buttons/