بر اساس گزارش بلومبرگ و چندین خبرگزاری ژاپنی، کمپانی سونی در جهت گسترش بخش تراشه‌سازی خود، ۲۷ هکتار زمین را برای ساخت یک کارخانه‌ی تراشه‌سازی در کوماموتو خریداری خواهد کرد. گفته می‌شود این شرکت قصد دارد تا صدها میلیارد ین را در این کارخانه‌ سرمایه‌گذای کند.

مطالب مرتبط:

هدف اصلی سونی از تاسیس کارخانه‌ی جدید در کوماموتو، توسعه‌ی بخش تراشه‌سازی خود و پاسخ به نیاز شرکت‌های مختلف است. این در حالی است که سال گذشته نیز گزارش‌هایی از تصمیم این غول فناوری ژاپنی برای تاسیس یک کارخانه‌ی ساخت حسگر تصویر مخصوص گوشی‌های هوشمند در کوماموتو منتشر شده بود. انتظار می‌رود که دومین کارخانه‌ی تراشه‌سازی سونی در سال ۲۰۲۴ تاسیس شده و در سال ۲۰۲۵ نیز شروع به کار کند.

بر اساس گزارش IT Home، واحد نیمه‌رسانای سونی در حال حاضر بالاتر از سامسونگ سیستم LSI و آمنی‌ویژن (Omnivision) بیشترین سهم را از بازار جهانی حسگرهای تصویر مخصوص گوشی‌های هوشمند در اختیار داشته (۴۴ درصد) و این سه شرکت در مجموع ۸۳ درصد از سهم بازار یادشده را به خود اختصاص داده‌اند.

شیمیزو تروشی (Shimizu Terushi)، رئیس واحد نیمه‌رسانای سونی، اخیراً مشکل کمبود تراشه‌ها را تایید و اعلام کرده بود که تصمیم TSMC برای ساخت کارخانه‌ی تراشه‌سازی در کوماموتو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حالا به‌نظر می‌رسد که سونی سعی دارد تا با تاسیس کارخانه‌ی جدید خود، علاوه بر مقابله با مشکل کمبود تراشه، جایگاه خود در بازار را نیز حفظ کند.

منبع: Gizmochina

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252998/sony-expands-chip-business-with-second-plant-in-japan/